شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برنامه ششم#پایان سال

چرا قانون برنامه ششم تمدید شد؟

مهر: حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر با اشاره به تمدید قانون برنامه ششم توسعه تا پایان سال، اظهار داشت: دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را باید بر اساس قانون برنامه ششم توسعه تدوین کند، چرا که هنوز بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس آغاز نشده و دولت نمی‌تواند به مفاد این لایحه تا زمانی که نهایی و تبدیل به قانون نشده است، استناد کند.

وی توضیح داد: مجلس شورای اسلامی از روز دوشنبه (۲۷ شهریور ماه) طی دو شیفت صبح و عصر گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی خواهد کرد. تا این گزارش بررسی و تصویب نهایی شود، زمان زیادی طول می‌کشد. ما نمی‌توانستیم تا آن زمان کشور را بدون برنامه اداره کنیم و به همین دلیل قانون برنامه ششم توسعه تا پایان سال تمدید شد.

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت قبل به موقع لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه نکرد. فرایند تدوین و ارسال لایحه برنامه هفتم توسعه از سوی دولت سیزدهم نیز طولانی شد و به همین دلیل الان چاره‌ای جز تمدید مجدد برنامه ششم توسعه نداشتیم.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از بررسی و تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه، مصوبات مجلس به شورای نگهبان ارجاع می‌شود و مجلس باید ایرادات احتمالی شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبات را هم بررسی و اصلاح کند، بر این اساس نهایی شدن لایحه برنامه هفتم توسعه چندین ماه زمان می‌برد.