شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#سایپا#مشهد

تخفیف ۹۰ میلیون تومانی برای خرید این خودرو

چانگان CS۵۵ پلاس سایپا برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو مشهد به نمایش درآمد. CS۵۵ پلاس در ظاهر نسخه موقر و متین UNI-T است. اما در باطن حرف‌های بسیاری برای گفتن‌دارد. این کراس اوور چانگان از موتور ۱/۵ لیتری توربو ۱۸۵ اسب بخاری و گیربکس DCT هفت سرعته استفاده می‌کند که در صورت عرضه توسط سایپا مستقیماً با فونیکس تیگو هفت، لاماری ایما، KMC K۷ و دیگنیتی پرایم وارد رقابت خواهد شد.

تخفیف ۹۰ میلیون تومانی برای خرید این خودرو

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

چانگان CS۵۵ پلاس سایپا در واقع دومین محصول وارداتی این خودروساز به‌شمار می‌رود. چانگان CS۵۵ پلاس اولین‌بار در نمایشگاه Shanghai Auto Show سال ۲۰۱۷ رونمایی شد. چانگان بلافاصله پس از آن رونمایی، CS۵۵ پلاس را به بازار خودرو چین عرضه کرد.

در طول سال‌های قبل، این کراس اوور چانگان نسخه‌ها و فیس‌لیفت‌های مختلفی را تجربه کرد. تا اینکه در سال ۲۰۲۱ نسل دوم آن وارد نمایندگی‌های چانگان در چین شد.
نسل دوم این این خودرو از زبان طراحی جدید چانگان بهره‌ می‌برد. زبانی که در UNI-T و UNI-K هم تکرار شد و قرار است به زودی آنها در ایران مشاهده کنیم.

CS۵۵ پلاس نسل دوم به محض ورود به بازار خودرو چین ۱۲/۴۰۰ مشتری داشت. این کراس اوور چانگان حتی به رکورد فروش نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه در ماه هم رسید که البته پایدار نبود. این کراس اوور چینی اکنون بیست و هشتمین SUV کامپکت پرفروش در بازار خودرو چین است.

ماه‌ها پیش نمونه‌های اولیه چانگان CS۵۵ پلاس سایپا وارد گمرک ایران شدند. اما تا هفته‌های قبل خبری از این خودرو نبود تا آنکه برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو مشهد به معرض نمایش درآمد.
CS۵۵ پلاس مانند تمام خودروهای چینی دیگر، گریل بسیار بزرگی دارد. این گریل اکنون معرف شخصیت جدید محصولات چانگان است. بر روی این جلوپنجره دوربین جلو و در بخش پایین آن هم سنسورهای مربوط به پارک خودرو مشاهده می‌شود.

چراغ‌های جلو LED با جلوپنجره آن ترکیب شدند که ترند این روزهای بازار خودرو در جهان است. اما در این خودرو چراغ مه‌شکن وجود ندارد. دلیل آن این است که براساس قوانین چین اگر چراغ‌های جلو به اندازه ایمن جاده را روشن کنند، نیازی به نصب مه‌شکن نخواهد بود.

قبل از اینکه به نمای کناری این کراس اوور چانگان بپردازیم باید به یک نکته اشاره کنیم. چانگان CS۵۵ پلاس همانند بسیاری از خودروهای این برند از المان‌های رنگی در بدنه خود استفاده می‌کند.
این المان‌ها را می‌توان در UNI-T هم مشاهده کرد که ظاهری جذاب‌تر به خودرو می‌دهند. در چانگان CS۵۵ پلاس این المان‌های رنگی را می‌توان در کناره‌های سپر جلو، زیر درب‌ها و گلگیرهای جلو پیدا کرد. این المان‌های رنگی در برخی مدل‌ها قرمز و در بعضی از نسخه‌ها برنزی هستند.

در نمای کناری خبر از خطوط عجیب و غریب نیست. در عوض المان رنگی زیر درب‌ها تلاش دارد تا این بخش را از یک‌نواختی خارج کند.

نکته مهم درباره درب‌های چانگان CS۵۵ پلاس این است که تا بخش پایین بدنه ادامه دارند. یعنی در زمان ورود و خروج به این کراس اوور هیچ وقت لباس شما در نتیجه برخورد با درب کثیف نخواهند شد.
اما در نمای عقب این کراس اوور چانگان جزئیات عجیب و غریبی را می‌بینیم. چراغ سوم ترمز چانگان CS۵۵ پلاس شاید یکی از عجیب‌ترین دیزاین‌ها در میان خودروهای چینی باشد.

چراغ‌های LED عقب طراحی قابل قبولی دارند و البته باید به المان کرومی پایین سپر این خودرو نیز اشاره کرد که نقش اگزوز کرومی فیک را ایفا می‌کنند. 
بیشتر بخش‌های داخلی چانگان CS۵۵ پلاس سایپا از پلاستیک تولید شدند. اما چانگان تلاش کرد این قطعات پلاستیکی را در اشکال مختلفی بسازد و کمی هم چرم ترکیبات داخل اتاق اضافه شد.

ردیف دوم صندلی‌ها کاملاً برای نشستن سه نفر کافی است. چرا که تونل کف خودرو در ارتفاع پایینی قرار دارد. اما مشکل این است که یک دریچه تهویه برای سرنشینان عقب وجود دارد. یعنی اگر فردی در وسط صندلی عقب بنشیند، بیشتر هوای تهویه مطبوع سهم آن خواهد شد.

در بخش جلو اما خبری از مانیتور سرتاسری خودروهای امروزی نیست. به‌جای آن یک کپی تمام و کمال از i-Cockpit پژو را شاهد هستیم. به همین علت، این فضا برای ما بسیار آشناست.

فرمان با ظاهری جذاب نزدیک به راننده قرار دارد و بالای آن مانیتور ۱۰ اینچی کلاستر را می‌بینیم. مانیتور ۱۲.۳ اینچی داشبورد هم لمسی است و اپل‌کارپلی هم به‌صورت استاندارد در آن وجود دارد. اما خبری از اندرویداتو نیست.
کلیدهای کنترل امکانات CS۵۵ پلاس

برخلاف UNI-K کلیدهای واقعی برای تهویه در پایین مانیتور وسط وجود دارند که کار را با این سیستم راحت‌تر می‌کنند. حال که صحبت از دکمه‌های فیزیکی در داخل کابین CS۵۵ پلاس شد بد نیست به یک مورد جالب اشاره کنیم.

دکمه‌های دوربین ۳۶۰ درجه و ثبت وقایع این خودرو به شکلی بال مانند در بالای کلید گردان مودهای رانندگی مشاهده می‌شوند. خاصیت این سبک این است که بدون چشم‌برداشتن از مسیر می‌توان به این دکمه‌ها دسترسی داشت و از آنها استفاده کرد.

اگر بخواهید صدای سیستم صوتی را کم یا زیاد کنید، خبری از کلید مخصوصی برای این کار نیست. یا باید از دکمه‌های روی فرمان صدا را تغییر داد و یا می‌توانید در منو مانیتور این عمل را انجام دهید.

شارژرهای وایرلس تلفن در بخش بالایی دنده قرار دارند و به جهت آنکه کنسول میانی شناور طراحی شد، می‌توان از فضای خوبی که در زیر آن وجود دارد، استفاده کرد.

نکته دیگری که در داخل اتاق چانگان CS۵۵ پلاس می‌توان دید، Patern عجیبی است که در بالای محفظه داشبورد مشاهده می‌شود. می‌دانیم که هیوندای در داخل اتاق محصولات خود این روزها از چهار نقطه که به معنای حرف H در کد مورس است استفاده می‌کند. اما مشخص نیست این شمایل دیجیتالی (احتمالاً مربوط به WiFi) روی داشبورد CS۵۵ پلاس دقیقاً مربوط به چیست.

یکی دیگر از امکانات جالب داخل کابین این خودرو، امکان تعویض صدای چراغ راهنما است. یعنی شما می‌توانید از بین سه گزینه، صدای دلخواه خود را برای صدای راهنما در زمان گردش به راست یا چپ استفاده کنید.

منبع: خبر انلاین