شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#منابع

ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

ببینیم برداشت‌ ایران برای مصارف غیربشردوستانه است؛ دوباره منابع آن‌هارا مسدود می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اگر ببینیم ایران در حال تلاش برای انجام اقداماتی است که ناقض این توافق و نقض تحریم‌های ما یا برداشت پول برای مصارف غیر بشردوستانه است، توانایی مسدود کردن دوباره آنها را داریم.

ببینیم برداشت‌ ایران برای مصارف غیربشردوستانه است؛ دوباره منابع آن‌هارا مسدود می‌کنیم
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ ۰۸:۵۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه طی نشست خبری روزانه بار دیگر به سوالات رسانه‌ها درباره توافق مبادله زندانی با ایران و انتقال وجوه مسدودشده از کره جنوبی به قطر پاسخ داد.

به گزارش فارس، میلر درباره وجود حساب‌های مسدودشده در دولت قبلی آمریکا گفت: «پس از اینکه دولت قبلی از برجام خارج شد و این حساب‌ها را مجدداً تأسیس یا فعال کرد، آنها هیچ رویه‌ای را تنظیم نکردند که به دولت آمریکا اجازه مشاهده یا نظارت بر نحوه خرج کردن پول را بدهد».

وی با ادعای اینکه دولت کنونی آمریکا به دلایل معتدی حاضر به اعتماد کردن به ایران نیست، توضیح داد: «به همین دلیل وبد که زمانی که ما این حساب‌ها را راه‌اندازی می‌کردیم یا شیوه‌ای را برای این حساب‌ها در قطر ایجاد می‌کردیم، مکانیسم‌های دید و نظارت را راه‌اندازی کردیم تا نحوه خرج کردن پول را به وضوح ببینیم».

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به این سوال که چه مقدار طول می‌کشد تا وجوه مسدودشده ایران از کره جنوبی به بانک‌های اروپایی و سپس به حساب‌های قطری منتقل شود، اظهار داشت: «ما انتظار داریم در روزهای آینده یا کمی بیشتر، این پول در نهایت به مقصد نهایی در قطر منتقل شود».

میلر همچنین افزود: «اگر ببینیم ایران در حال تلاش برای انجام اقداماتی است که ناقض این توافق و نقض تحریم‌های ما یا برداشت پول برای مصارف غیر بشردوستانه است، توانایی مسدود کردن دوباره آنها را داریم».