شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان#انتخابات#مجلس#دولت

جعفرزاده: شورای نگهبان نرمش قهرمانانه نشان دهد /لاریجانی به راحتی دلسرد نمی شود

جعفرزاده: شورای نگهبان نرمش قهرمانانه نشان دهد /لاریجانی به راحتی دلسرد نمی شود

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده پیشین مجلس تاکید دارد برای پرشور شدن فضای انتخابات شورای نگهبان باید در تایید صلاحیت ها نرمش قهرمانانه نشان دهد و دولت هم چند گام اقتصادی بردارد.

این جمله ایست که در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین مطرح می کند و تاکید دارد دولت و دیگر نهادهای مسئول در انتخابات باید به سمت پرشور کردن فضای انتخاباتی در کشور پیش بروند.

این چهره سیاسی اعتدالی، گریزی نیز به محورهای مورد تاکید رهبری برای افزایش مشارکت در انتخابات زد و گفت؛«اگر یک مقدار فضا را باز کنند، جریان‌های وفادار به انقلاب و نظام، جریان‌های دوستدار این کشور، وطن‌پرستان واقعی و کسانی که قانون اساسی را قبول دارند می‌توانند انتخابات را گرم کنند»

جعفرزاده به دولت توصیه می کند در چندماه باقیمانده گام های اقتصادی بردارد و می گوید؛« سفره مردم خالی است، یخچال‌ها خالی‌تر از آن. بنابراین تا زمانی که اتفاق مثبتی در اقتصاد نیفتد و مردم یک مقدار نور اقتصادی مثبت نبینند، نمی‌آیند و حرکت نمی‌کنند.»

مشروح گپ و گفت خبرگزاری خبرآنلاین با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده دوره دهم مجلس را بخوانید؛

**********

از زمانی که رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان چهار محور را اعلام کردند، من اعتقاد دارم و شواهد هم این را نشان می‌دهد که قصور و کوتاهی بزرگی را متولیان امر انجام داده‌اند و تقریبا اصلا ما نشانه، علامت و پالسی را ندیدیم که انتخابات باید پرشور باشد.

بالاخره انتخابات در دست دولت است و به نظر می رسد دولت تمایلی ندارد که حداکثر مردم پای صندوق رأی بیایند، حساب خیلی پیچیده‌ای نیست. ما نه از شورای نگهبان، نه از مجموعه وزارت کشور و نه از تریبون ‌دارها حرکتی را به سمت انتخابات پرشور نمی‌بینیم.

مردم هزینه براندازی را می دانند و می خواهند نماینده واقعی خود را به مجلس بفرستند

واقعیت امر این است که برخلاف خیلی از مسئولان، مردم ما این نظام ، انقلاب و این جمهوری اسلامی را دوست دارند و می‌دانند خدای ناکرده براندازی، هزینه‌ای بسیار بسیار سنگینی برای این کشور، جوانان و آینده کشور دارد. بنابراین تمایل دارند که کشور را با همه اشکالات و مشکلاتی که وجود دارد، حفظ و اصلاح کنند و نمایندگان واقعی خودشان را به مجلس بفرستند.

شورای نگهبان در تایید صلاحیت ها نرمش قهرمانانه نشان دهد تا انتخابات پرشور شود

مردم تمایل دارند، ولی بستری وجود ندارد، الان تمام حرکت‌هایی که اتفاق می‌افتد، در جهت دلسردکردن مردم است، در جهت این است که مردم را بی‌تفاوت کنند، در جهت این است که به مردم تفهیم کنند آمدن و نیامدنتان در پای صندوق‌های رأی هیچ تفاوتی ندارد، ما هستیم و شما هیچ تغییری را نمی‌توانید ایجاد کنید.

مشارکت مردم بستگی به رفتار شورای نگهبان دارد، شورای نگهبان اگر در اعلام اسامی و تایید صلاحیت ها یک نرمش قهرمانانه از خودش بروز دهد، طبیعی است که مشارکت مردم را خواهیم داشت.

عقل سیاسی حکم می کند چند ماه مانده به انتخابات تلطیف قلوب صورت گیرد

الان نمی شود شورای نگهبان را قضاوت کرد، چون اسامی را نداده، اما آن طرف قصه، در سایر نهادهایی که وظیفه دارند مثل صدا و سیما، وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها؛ وقتی اعلام می‌کنیم ما افزایش حقوق برای بازنشستگان نخواهیم داشت، وقتی اعلام می‌کنیم کالای اساسی گران خواهد شد، وقتی اعلام می‌کنیم فلان مداح می‌رود در کنار فلان استاد و می‌شود استاد دانشگاه و فلان دانشجوها اخراج می‌شوند و... این همه فاکتور منفی بیانگر این است که مردم اصلا ما نمی‌خواهیم شما بیایید پای صندوق، در صورتی که حداقل عقل سیاسی اقتضاء می‌کند در این چند ماه مانده به انتخابات، یک مقدار تلطیف قلوب شود که در عین حال تلطیف قلوبی اتفاق نمی‌افتد وهمه این‌ها زخم زبان زدن است.

همه این‌ها اذیت‌کردن و از طرفی به انحای مختلف، عصبانی‌کردن مردم است. یک بار می‌بینیم در یک تعطیلاتی اصلا بنزین پیدا نمی‌شود، یک بار می‌بینیم نان پیدا نمی‌شود، یک بار می‌بینیم روغن کمیاب است، یک بار می‌بینیم شکر فلان می‌شود، یک بار می‌بینیم یک مداح استاد یک دانشگاه عالی می‌شود که این‌ها موجبات ناراحتی و عصبانیت مردم را فراهم می‌کند.

لاریجانی وفادار به انقلاب و نظام است و به راحتی دلسرد نمی شود

اگر به همین روال پیش برود، خود همین آقایان اقلیت پایداری خودشان می‌مانند و خودشان. اما اگر یک مقدار فضا را باز کنند، جریان‌های وفادار به انقلاب و نظام، جریان‌های دوستدار این کشور، وطن‌پرستان واقعی، کسانی که قانون اساسی را قبول دارند، تیم‌هایی مثل تیم نزدیک به دکتر علی لاریجانی، مثل مجموعه دولت آقای روحانی، آقای نوبخت، این‌ها می‌توانند انتخابات را گرم کنند، به شرطی که این فضا تا حدودی در اختیارشان قرار بگیرند.

این‌ها آدم‌های بزرگی هستند، آقای لاریجانی آدم بزرگی است و کسی نیست که به‌راحتی دلسرد شود ،ایشان وفادار به انقلاب و نظام است.

جعفرزاده: شورای نگهبان نرمش قهرمانانه نشان دهد /لاریجانی به راحتی دلسرد نمی شود

باید هم افزایی کرد تا از ۷۰ خان رستم رد شویم

پیشنهاد من این است تا جایی که مقدور است، این طرف یعنی طیف معتدل با همدیگر ائتلاف کنند، چون آن طرف موانع زیاد است. باید هم‌افزایی شود که بتوانند این هفت‌خان رستم که الان ۷۰ خان است را رد کنیم. این طرف مجموعه‌ای که دوست دارند انقلاب پایدار بماند، خون شهدا حفظ شود، کشور درست شود، کشور از دست بی‌سوادها خارج شود و به دست اهلش بیفتد، من فکر می‌کنم با هم یک هم‌افزایی خواهند کرد.

آقای وزیر کشور خدایی رسم این بود؟

چهار آیتم را رهبری برای انتخابات مورد تاکید قرار دادند، برای این چهار آیتم آقای وزیر کشور که من برایشان احترام هم قائلم، بفرمایند در این مدت حدود پنج، شش ماه گذشته چه کاری صورت گرفته است؟ خدایی رسم این بود؟ رهبری چهار تا محور فرمودند و مردم چقدر خوشحال شدند.

سلامت انتخابات یکی از دغدغه‌های مردم است. درست یا غلط، به دلیل تسلطی که رسانه‌های غربی، رسانه‌های آنطرف آب بر مردم ما دارند و حذف مرجعیت رسانه از صدا و سیما و رسانه‌های داخلی بالاخره برای سلامت انتخابات چه برنامه‌ریزی وزارت کشور کرده؟ من به شما می‌گویم هیچ چیزی نیامده اعلام کند.

دولت رئیسی هنوز در دوران انتخابات است و دولت قبلی را می کوبد

برای این مشارکت حداکثری الان چه اتفاقی افتاده؟ چه چیزی دارند انجام می‌دهند؟ چه رضایتمندی؟ روز به روز نرخ تورم بالا می رود. الان زمانی است که شما بیایید و تنگ‌ترین و منقبض‌ترین برنامه‌ها را به مردم اعلام کنید و هیچ برنامه‌ای برای دلجویی از مردم نداشته باشید؟ واقعا الان زمانی است که بگوییم ما شب‌ها در مجلس بخوابیم تا برای چند تا تار موی خانم‌ها برنامه‌ریزی کنیم؟ وقتی شکم‌ها خالی است، وقتی کودکان کار سرگردانند؟ زمان زمانی است که شما بیایید و آمار شبهه دار بدهید و بگویید ما اصلا از یک میلیون شغل هم گذشتیم؟ زمان زمانی است که بگویید ما مسکن‌ها را ساختیم و تمام شد؟ من می‌خواهم بگویم باید تلطیف قلوب شود،باید با مردم صحبت شود و از بابت همه قصورها از مردم عذرخواهی کنند. دو سال از عمر دولت گذشت، شرایط بدتر و بدتر شد و دولت هنوز در دوران انتخاباتش است و دارد دولت قبلی را می‌کوبد، دولت قبلی تمام شد.

سفره و یخچال ها خالی شده و دین و شرافت مردم را زیر سوال برد است

بدون تعارف، مردم وابسته به اقتصادشان هستند. الان اقتصاد مردم، دین و اخلاق و شرافت مردم را دارد زیر سوال می‌برد. سفره مردم خالی است، یخچال‌ها خالی‌تر از آن. بنابراین تا زمانی که اتفاق مثبتی در اقتصاد نیفتد و مردم یک مقدار نور اقتصادی مثبت نبینند، نمی‌آیند و حرکت نمی‌کنند. این ضعف دولت باعث شده تخم ناامیدی کاشته شود؛ مردم به شدت ناامید هستند و دولت دارد با گفتاردرمانی و خبردرمانی جامعه را پیش می‌برد.

اگر اقتصاد در این مدت کوتاه (گرچه می‌دانم بالاخره خود دولت فرصتش را از دست داد) حرکتی بکند، اشتغال اتفاق بیفتد، برنامه‌ای برای مسکن مردم داده شود،برای سلامت و درمان مردم راهکارهایی داده شود ودر جمیع این‌ها در این چند ماه باقیمانده مردم تحول ببینند انگیزه پیدا می کنند.

شورای نگهبان یک مقدار سخت نگیرد

الان مردم هیچ روحیه‌ای ندارند، انگیزه ندارند، چون دولت را ضعیف و ناتوان می‌بینند. باید بدانند این اختیار را دارند که نمایندگان واقعی خودشان را می‌توانند در مجلس بفرستند. شورای نگهبان یک مقدار غمض عین کند، یک مقدار سخت نگیرد، همیشه از یک جناح نفرستد در مجلس؛ جناح‌های مختلف، تفکرات مختلف، تضارب افکار ایجاد کند. مردم هم انگیزه پیدا می‌کنند و می‌آیند پای صندوق‌های رأی. در غیر این صورت شرمنده‌ام که بگویم یکی از سردترین انتخابات را با چشمان خودمان خواهیم دید.

را نصب کنید.