شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#شورای امنیت#کاخ سفید

جان کربی: برای بازگرداندن زندانیان آمریکایی از ایران باید تصمیمات سختی می‌گرفتیم/ آمریکا برای آزادی زندانیان آمریکایی "باج‌دهی" نکرده است

جان کربی: برای بازگرداندن زندانیان آمریکایی از ایران باید تصمیمات سختی می‌گرفتیم/  آمریکا برای آزادی زندانیان آمریکایی "باج‌دهی" نکرده است

ایسنا نوشت: هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانسی خبری بار دیگر تاکید کرد که بازگرداندن آمریکایی‌ها به خانه نیازمند تصمیم‌گیری‌هایی است که بعضی اوقات این تصمیم‌ها بسیار سخت هستند. بعضی‌ اوقات باید سازش کرد. بعضی اوقات باید مذاکره کرد. بعضی اوقات باید با کسانی مذاکره کرد که شاید واقعا نخواهید با آن‌ها بر سر یک میز بنشینید اما مجبورید که این کار را انجام دهید.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در پاسخ به اینکه " با توجه به توافق میان ایران و آمریکا، چه چیزی باعث می‌شود تا بازیگران بد در آینده به دنبال دستگیری آمریکایی‌های بیشتر نباشند" مدعی شد: بازیگران بد همچون ایران و آقای پوتین در روسیه به هیچ انگیزه‌ای برای دستگیری ناحق آمریکایی‌ها نیاز ندارند. این اتفاق‌ها مدت‌های مدیدی است که رخ می‌دهد. ما باید این حقیقت را بپذیریم که این اتفاق ممکن باز در آینده رخ دهد.

وی در ادامه عنوان کرد که آمریکا برای آزادی زندانیان آمریکایی "باج‌دهی" نکرده است و این اموال از مالیات آمریکایی‌ها داده نمی‌شود.

جان کربی در ادامه سخنان خود تایید کرد که در توافق ایران و آمریکا، پنج زندانی ایرانی نیز آزاد خواهند شد.

وی در پاسخ به اینکه "پس اگر پنج زندانی با پنج زندانی مبادله می‌شوند، چرا باید 6 میلیارد دلار نیز به آن‌ها بدهیم" گفت: این توافقی است که توانستیم برای آزادی پنج آمریکایی به آن دست بیابیم. اگر می‌توانستیم تلفن را برداریم و با آن‌ها تماس بگیریم و بگوییم "هی، ما می‌خواهیم آمریکایی‌های‌مان را پس بگیریم. آن‌ها را با هواپیمای بعدی برای‌مان بفرستید" معرکه می‌شد اما من و شما می‌دانیم که این اتفاق علی‌الخصوص در رابطه با ایران رخ نخواهد داد.

این مقام ارشد آمریکایی ادامه داد: بازگرداندن آمریکایی‌ها به خانه نیازمند تصمیم‌گیری‌هایی است. بعضی اوقات این تصمیم‌ها بسیار سخت هستند. بعضی‌ اوقات باید سازش کرد. بعضی اوقات باید مذاکره کرد. بعضی اوقات باید با کسانی مذاکره کرد که شاید واقعا نخواهید با آن‌ها بر سر یک میز بنشینید اما مجبورید که این کار را انجام دهید؛ چراکه آمریکایی‌ها که در آن سوی آب‌ها به طور ناحق زندانی شده‌اند و همچنین خانواده‌های‌شان باید بدانند که این رئیس‌جمهوری و این دولت هرچه لازم باشد برای بازگرداندن آن‌ها به وطن انجام خواهد داد.

کربی در ادامه با تاکید مجدد بر اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا بر روی اموال بلوکه شده ایران در قطر نظارت می‌کند، گفت: اگر ایران بخواهد در جهت دیگری از این اموال استفاده کند، اقداماتی در این‌باره اتخاذ کرده و بار دیگر این اموال را بلوکه می‌کنیم.

وی تاکید کرد که آمریکا هیچ تحریمی را علیه ایران رفع نکرده و به اعمال تحریم علیه تهران ادامه می‌دهد.

310310