شهر خبر
با سقوط انضباطی سپاهان

کسر امتیاز از سپاهان پرسپولیس را صدرنشین کرد

با کسر چهار امتیاز از سپاهان، پرسپولیس به رتبه نخست جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد.

پرسپولیس در صدر: این جدول جدید لیگ است!

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛ 

در شرایطی که سه باشگاه استقلال، پیکان و استقلال برای تغییر نتیجه دیدار مستقیم مقابل سپاهان شکایت خود را به کمیته انضباطی ارائه کرده بودند، در نهایت اعضای این کمیته با جمع‌آوری مستندات و مدارک حکمی متفاوت با ایده‌آل شاکیان را صادر کرده و سپاهان را از صدر جدول پایین آوردند.

سپاهان که با کسب 12 امتیاز از چهار هفته لیگ برتر، شروعی قدرتمندانه در فصل جدید داشت، با این کسر امتیاز 8 امتیازی می‌شود و به رتبه چهارم سقوط خواهد کرد تا پشت سر سه تیم دیگر قرار بگیرد. این در حالی است که آنها حالا تنها با تفاضل گل بهتر نسبت به گل‌گهر این جایگاه را خواهند داشت.

 

همچنین کسر امتیاز سپاهان به شدت منفعت تراکتور و گل‌گهر را تامین خواهد کرد. تیم اوزونیدوس که با دو تساوی جایگاه صدرنشینی را از دست داده بود، حالا با سپاهان هم امتیاز می‌شود و چه بسا این هفته از غیبت نمایندگان آسیایی ایران بهره ببرد و به صدر جدول هم برسد. تیم تراکتور شش امتیازی نیز حالا تنها 4 امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد و فرصت این را خواهد داشت تا با قرعه آسانتر مسیر صدرنشینی را بپیماید.

از توضیحات بالا کاملا مشخص می‌شود که این 4 امتیاز معادلات لیگ برتر را به کلی تغییر می‌دهد و چه بسا تیم قهرمان و تیمهای دارای سهمیه را هم تا پایان فصل تحت‌تاثیر خود قرار بدهد. هرچند که سپاهان قطعا و استقلال، پیکان و تراکتور احتمالا به حکم معترض خواهند بود. سپاهان تلاش خواهد کرد از زیر این حکم به شدت سنگین در برود و ائتلاف حریفان این تیم نیز امیدوار خواهند بود چه بسا سه هیچ موردنظر را هم از کمیته انضباطی بگیرند.

منبع: ورزش 3