شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا#بنزین#قیمت بنزین

از افزایش قیمت بنزین تا کاهش قیمت طلا

از افزایش قیمت بنزین تا کاهش قیمت طلا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

به نظر می‌رسد چشم‌انداز تاریک اقتصاد بریتانیا در حال بهبود است و برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ خوش بین هستند که بدبینی به این اقتصاد در حال پایان گرفتن است. انتظار می‌رود که این امر منجر به سودهایی برای کسب و کارهای متمرکز بر بازار بریتانیا و حتی برای FTSE ۱۰۰ ( شاخص ۱۰۰ بورس اوراق بهادار فایننشال تایمز) شود که برای مدت طولانی از آن اجتناب می‌شد. علی رغم خروجی‌های بزرگ و شرکت هایی که سهام خود را به خارج از کشور عرضه می‌کنند، شاخص FTSE All Share همچنان در حدود ۲.۲۸ تریلیون پوند ( ۲.۸۴ تریلیون دلار) ارزش دارد که مشابه ارزش یک سهام ایالات متحده، اپل است.

 

گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد پیش‌بینی می‌کند که فروش در تعطیلات ایالات متحده در مقایسه با پنج سال گذشته با سرعت کمتری رشد خواهد کرد. این را میتوان به کاهش پس انداز خانوارها و نگرانی در مورد اقتصاد نسبت داد که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان پول خود را با دقت خرج کند.

The Washington Post 13 September

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در نسخه امروزش اعلام کرد:

 

قیمت طلا در روز چهارشنبه کاهش یافت اما بالاتر از پایین‌ترین میزان در دو هفته گذشته باقی ماند. این اتفاق در حالی رخ داد که سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده بودند که می‌تواند اطلاعاتی در مورد اینکه آیا فدرال رزرو در بخش باقی مانده از سال نرخ بهره را افزایش می‌دهد یا خیر.

 

سهام کره جنوبی در روز چهارشنبه بدون تغییر به پایان رسید، زیرا افزایش سهام شرکت‌های نیمه هادی و خودرو باعث متعادل شدن ضرر تولیدکنندگان باتری شد. بر اساس نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود که نرخ تورم برای مصرف‌کنندگان امریکایی افزایش یابد. همچنین نرخ بیکاری در کره جنوبی در ماه آگوست به پایین‌ترین حد خود رسید.

The Wall Street Journal 13 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

دلار امریکا قبل از گزارش تورم قابل توجه ایالات متحده که اواخر روز چهارشنبه برنامه‌ریزی شد، اندکی افزایش یافت. از سوی دیگر به دلیل محتاط بودن معامله گران قبل از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، یورو از بالاترین سطح یک هفته‌ای خود در جلسه قبل کاهش یافت.

 

انتظار می‌رود قیمت کالاها و خدمات خریداری شده توسط مصرف‌کنندگان در ایالات متحده به بالاترین میزان در ۱۴ ماه گذشته افزایش یابد. این موضوع به دلیل افزایش قیمت بنزین است. با این حال امکان دارد یک افزایش ملایم در تورم اساسی به وجود بیاید که ممکن است فدرال رزرو را تشویق کند تا نرخ بهره فعلی را حفظ کند و چهارشنبه آینده آن را افزایش ندهد.

The New York Times 13 September