شهر خبر

جنگ نزدیک است؟ /وزیر دفاع: اظهارات مهم وزیر کشور درباره آماده باش نیروهای مسلح در مرزها و رونمایی از جنگنده های سوخو 

جنگ نزدیک است؟ /وزیر دفاع: اظهارات مهم وزیر کشور درباره آماده باش نیروهای مسلح در مرزها و رونمایی از جنگنده های سوخو 

ایسنا نوشت: وزیر دفاع در واکنش‌ها به تنش‌ها میان ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان اطمینان داد که هیچ جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد.

امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع اظهار کرد: هیچ جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد. موضع جمهوری اسلامی کاملاً مشخص است. آخرین ملاقاتی که از ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه برگزار شد، مواضع ما را کاملاً روشن کرد. به هیچ‌وجه تغییری در ژئوپلیتیک منطقه نمی‌پذیریم و این برای همه روشن است.

وی افزود: روندی که درحال بررسی آن هستیم نشان می‌دهد اتفاقی خاصی نخواهد افتاد.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره اهمیت برگزاری کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: در این کمیسیون مباحث مربوط به همکاری‌های متقابل و مواردی که می‌تواند محل مذاکره باشد و تعاملاتی که می‌توانیم با یکدیگر داشته باشیم، مطرح می‌شود.

آشتیانی یادآور شد: ما با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارتباط نزدیکی داریم و هردو برای ما اهمیت دارند. تعاملات خود را نیز با هردو کشور ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره تمرکز نیروهای مسلح ایران در مرزهای شمال‌غرب کشور، اظهار کرد: ما در مناطق مرزی حتماً رزمایش‌هایی در طول سال برگزار می‌کنیم. رزمایش‌ها براساس برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود و در همه مناطق مرزی صورت می‌گیرد. این امر روند عادی خودش را پیش می‌برد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال رونمایی از جنگنده‌های سوخو در رژه ۳۱ شهریور، اظهار کرد: ما دستاوردهای متعددی را در رژه ارائه می‌دهیم. تجهیزاتی که بروزشده یا نو هستند. روند تقویت بنیه دفاعی را در وزارت دفاع دنبال می‌کنیم و محصولات جدیدی را در حوزه پدافند هوایی و بخش‌های دیگر ارائه خواهد شد.

۲۷۲۲۰