شهر خبر

روسیه خواستار رفع انسداد لاچین شد

روسیه خواستار رفع انسداد لاچین شد

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه انتظار دارد که کریدور لاچین که ارمنستان را به قره‌باغ کوهستانی متصل می‌کند، به زودی همراه با مسیر آغدام رفع انسداد شود.

ماریا زاخارووا خاطرنشان کرد که محموله کمک‌های بشردوستانه روسیه در ۱۲ سپتامبر (روز سه‌شنبه) به قره‌باغ کوهستانی تحویل داده شد. افراد نیازمند حدود ۱۵ تن مواد غذایی، لوازم بهداشتی و ملحفه دریافت کردند.

وی افزود: ما انتظار داریم با توجه به تفاهم‌های قبلی، کریدور لاچین به‌زودی به موازات مسیر آغدام باز شود و کمک‌های بشردوستانه از هر دو مسیر به طور منظم و بدون مانع ارسال شود.

زاخارووا تاکید کرد که "مسکو گام‌های متوالی را با هدف حل و فصل وضعیت پیچیده انسانی در قره‌باغ کوهستانی برمی‌دارد. ما انتظار داریم که وضعیت انسانی در قره‌باغ کوهستانی تثبیت شود و زندگی عادی مردم محلی برقرار شود. کار بر روی اجرای کل مجموعه توافق‌های سه‌جانبه که در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۲ در بالاترین سطح برای عادی‌سازی روابط ارمنستان و آذربایجان به دست آمده جریان دارد."

در ۹ سپتامبر، جمعیت هلال احمر آذربایجان اعلام کرد که روسیه از طریق آغدام کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ کوهستانی ارسال کرده است. این سازمان خاطرنشان کرد: این محموله از مرز روسیه و آذربایجان عبور کرده و سپس به شهرهای آغدام و اسکران منتقل شده است. اما کامیون حامل محموله‌های بشردوستانه دو روز در بردا Barda آذربایجان ماند.

311311