شهر خبر

انتقاد بدون تعارف فرزند آیت الله جنتی به عملکرد شورای نگهبان

انتقاد بدون تعارف فرزند آیت الله جنتی به عملکرد شورای نگهبان

علی جنتی تاکید می کند شورای نگهبان خودش جزئی از یک جریان سیاسی است و نمی تواند داور بی طرف باشد.

علی جنتی، وزیر پیشین ارشاد و عضو حزب اعتدال و توسعه در بخشی کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین، با تاکید بر نقش شورای نگهبان در روند خالص سازی گفت: اینطور نیست که شورای نگهبان الان به دنبال خالص سازی باشد، این رویکرد از دیرباز وجود داشته است. دلیلش هم این است که اگر شما ترکیب اعضای شورای نگهبان را نگاه کنید چه فقها و چه حقوقدانان، از یک جریان خاص انتخاب شده اند.

وی افزود: یعنی شما در بین ۱۲ نفر از اعضای شورای نگهبان یک نفر را نمی بینید که خارج از جریان اصولگرایی یا هرعنوان دیگری که اسمش را بگذاریم باشد . اعضای شورا اعتقادا جریان مقابل خود را یک جریان ضد انقلاب یا حداقل غیر انقلابی می دانند و وظیفه و تکلیف خود می دانند که جریان مقابل را حذف کنند.

شورای نگهبان خودش جزئی از یک جریان سیاسی است و نمی تواند داور بی طرف باشد

جنتی گفت: وقتی شورای نگهبان خودش جزئی از یک جریان سیاسی باشد بدیهی است که دیگر نمی تواند داور باشد و بی طرفانه نسبت به هر دو جریان سیاسی برخورد کند، در انتخابات و بحث تایید صلاحیت و رد صلاحیت هم همینطور است. شورای نگهبان هم جزئی از این جریان است. در طول سالهای گذشته و دوره های مختلفی که انتخابات برگزار شده، به خصوص انتخابات مجلس این رویه دیده شده و حتی تعدادی از افرادی که در دوره های قبل مورد تایید شورای نگهبان بوده اند و به مجلس راه یافته اند، در دوره بعد که کاندیدا شدند، حذف شدند. این دنباله همان جریان خالص سازی است که می خواهد رقبای خود را حذف کند.

به پدرم گفته ام که نگاهش به اصلاح طلبان و اعتدالی ها غلط است

وی در پاسخ به این سوال که آیا با همین صراحتی که درباره شورای نگهبان موضع گیری کردید، همین صراحت را در نقد کردن شورای نگهبان مقابل آیت الله جنتی( پدرتان) هم دارید؟، گفت: بله خب من با ایشان گفتگو دارم، صحبت زیاد کرده ام، هم با ایشان و هم با بعضی دیگر از اعضای محترم شورای نگهبان. گفته ام که نگاه شما نسبت به جریان مقابل چه اصلاح طلب چه جریان اعتدال گرا ، نگاه نادرستی است. شما فکر نکنید که هرکس اصولگرا بود حتما آدم پاک و منزه و وطن پرست و از هر جهت مورد تایید است و هر کس که در جریان مقابل بود، حتما یک فرد نفوذی است یا با انقلاب و یا رهبری زاویه دارد و باید به نوعی حذف شود.

وزیر پیشین ارشاد تصریح کرد: بعد هم مخاطرات این نوع برخورد را بارها تا آنجاکه به ذهنم رسیده بیان کرده ام که نتیجه اش این می شود که ما آنقدر دایره خودی ها را تنگ می کنیم و به جایی می رسیم که اکثریت قاطع نیروهای وفادار به انقلاب، وفادار به نظام و وفادار به رهبری حذف شده و به تعبیری از قطار انقلاب پیاده خواهند شد .

2727