شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سازمان ملل#ایالات متحده

سازمان ملل: آمریکا به‌ جای عضو القاعده، یک غیرنظامی سوری را کشت

سازمان ملل: آمریکا به‌ جای عضو القاعده، یک غیرنظامی سوری را کشت

اسپوتنیک نوشت: شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: در سوم ماه مه فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در حمله پهپادی در شمال ادلب یک پیرمرد ۶۰ ساله غیرنظامی را کشت. نیروهای آمریکا در ابتدا مدعی شدند که یک عضو ارشد القاعده را به هلاکت رسانده‌اند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) در گزارشی اعلام کرد که ارتش آمریکا در عملیاتی برای کشتن یکی از عوامل ارشد گروه تروریستی القاعده جان یک پیرمرد غیرنظامی سوری را گرفت.
شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: در سوم ماه مه فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در حمله پهپادی در شمال ادلب یک پیرمرد ۶۰ ساله غیرنظامی را کشت. نیروهای آمریکا در ابتدا مدعی شدند که یک عضو ارشد القاعده را به هلاکت رسانده‌اند.
در این گزارش آمده است که سنتکام متعاقباً اعلام کرد پس از پایان فرایند ارزیابی اعتبار تلفات غیرنظامی، یک تحقیقات رسمی را آغاز کرده است.
این نهاد حقوق بشر سازمان ملل دریافت که مرد کشته‌شده فردی غیرنظامی بوده که هیچ ارتباطی با گروه‌های تروریستی نداشت. این نهاد منتظر انتشار نتایج تحقیقات سنتکام است.
در ادامه این گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل آمده است: این حمله هوایی ایالات متحده ممکن است با عدم برنامه‌ریزی کافی برای حمله یا با فقدان تلاش لازم برای اعتبارسنجی هدف، اصل احتیاط در حمله را نقض کرده باشد.
این نهاد بین‌المللی در گزارش خود اظهار کرده است که حقوق بشر و قوانین انسانی به شکلی گسترده در سوریه نقض می‌شود.
310310