شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#واحد مسکونی

دلیل تکذیب ساخت واحد مسکونی با متراژ ۲۵ متر در تهران

ایسنا: سخنگوی شهرداری تهران در واکنش به خبر «ساخت میکرو آپارتمان ۲۵ متری در تهران» گفت: نه در منطقه ۱۹ نه در هیچ منطقه‌ای از شهرداری تهران پروانه ساخت هیچ واحد مسکونی با این متراژ صادر نشده و نخواهد شد.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران اظهار کرد: اساسا موضوع ساخت میکرو آپارتمان ۲۵ متری در تهران، برخلاف ضوابط صریح طرح تفصیلی است.

محمدخانی اضافه کرد: بر اساس قانون، سرانه هر مترمربع واحد مسکن در طرح تفصیلی برای هر فرد ۱۷.۵ متر مربع است که برای یک زوج‌ جوان برابر ۳۵ متر می‌شود. البته که صدور پروانه‌هایی با این متراژ (حدود ۳۵ متر) نیز مطلقاً در تهران متداول نیست و بلکه تنها در شرایط اضطرار آن‌هم در بافت فرسوده به ندرت احتمال دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های انبوه‌سازی در قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران، تأکید کرد: در این پروژه‌ها نیز، چه آنها که توسط سازمان نوسازی ساخته می‌شود، چه آنها که با مشارکت شهرداری یا در تفاهم با دیگر دستگاه‌ها در حال ساخت است، هیچ واحدی زیر ۸۰ متر طراحی یا ساخته نشده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محمدخانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: تداوم فعالیت‌های شهرداری در قالب قرارگاه جهادی مسکن موجبات رونق صنعت ساختمان و رضایت‌مندی شهروندان تهرانی را فراهم آورد.