شهر خبر

جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی ورزش چه زمان برگزار می‌شود؟

جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی ورزش چه زمان برگزار می‌شود؟

ایسنا نوشت: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان هفته آینده برگزار می‌شود.

سید نظام موسوی با بیان اینکه نامه معرفی کیومرث هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس واصل شده است، گفت: این نامه در جلسه علنی فردا اعلام وصول خواهد شد.

وی افزود: علی رغم اینکه مجلس از هفته آینده وارد بررسی کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم می‌شود، جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز هفته آینده تشکیل خواهد شد.

موسوی توضیح داد: طبق بند «و» ماده ۱۸۰ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس در زمان بررسی لایحه برنامه مجلس نمی‌تواند طرح و لایحه‌ای را بررسی کرده و نطق هم ندارد مگر اینکه طرح و لایحه سه فوریتی مطرح شود و یا موضوع تحقیق و تفحص، استیضاح و رای اعتماد باشد.

موسوی افزود: بر این اساس مجلس می‌تواند در خلال بررسی لایحه برنامه هفتم جلسه رای اعتماد هم بررسی کند؛ طبق آئین‌نامه بعد از اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی، کمیسیون‌ها صلاحیت وزیر پیشنهادی را به مدت یک هفته مورد بررسی قرار می‌دهند و بعد از آن جلسه رای اعتماد در مجلس تشکیل می‌شود.

موسوی گفت: بر این اساس مجلس هفته آینده جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی را برگزار خواهد کرد و در عین حال وارد بررسی کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم هم می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پایان گفت که جلسات مجلس در هفته آینده در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه تشکیل خواهد شد و جلسه رای اعتماد یکی از این روزها خواهد بود.

۲۷۲۱۷