شهر خبر

پاسخ کوبنده به نژادپرستان به سبک مهدی طارمی!

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: محکوم کردن های لفظی نژاد پرستانه خیلی فایده ای ندارد شاید بهتر است فیفا، یوفا و حتی AFC با توهین کنندگان نژادپرستی برخورد قاطعی داشته باشد.

پاسخ کوبنده به نژادپرستان به سبک مهدی طارمی!

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛ 

ابراهیم قاسمپور در مورد توهین نژاد پرستانه بازیکن اسبق اسپورتینگ پرتغال به مهدی طارمی بازیکن تیم ملی کشورمان که در تیم فوتبال پورتو بازی می‌کند، اظهار داشت: اگرچه به ظاهر نژادپرستی در جهان از بین رفته و خیلی‌ها با آن مخالف هستند اما نه فقط در کشور پرتغال بلکه در برخی دیگر از کشورهای جهان مثل آمریکا هنوز هم اتفاقات زیادی در مورد نژادپرستی رخ می دهد. در آمریکا که هنوز بحث سیاه پوستان و سفید پوستان رواج دارد و در برخی کشورهای دیگر هم بحث رنگین پوست ها هنوز به طور کامل برطرف نشده است.

وی افزود: کشور پرتغال هم سابقه استعمارگری دارد آنها سلطه گر بودند و برخی آثارش هنوز در بوشهر موجود است و رئیسعلی دلواری را که حتما به یاد دارید بنابراین نباید از توهین نژادپرستی یک بازیکن سابق فوتبال در این کشور به مهدی طارمی خیلی متعجب شد. در همه جای دنیا نژادپرستی را محکوم می‌کنند و من هم مثل بازیکنان تیم ملی و فدراسیون این اتفاق زشت را محکوم می کنم اما باید قبول کرد این محکوم کردن های لفظی خیلی فایده ای ندارد شاید بهتر است فیفا، یوفا و حتی AFC با توهین کنندگان نژادپرستی برخورد قاطعی داشته باشند.

قاسمپور حتی با اشاره به اقدام کشور فرانسه و رابطه آن با کشورهای آفریقایی مثل گابن و نیجر عنوان کرد: حتی در بحث اقتصادی هم شاهد چنین رفتارهایی هستیم و فرانسه حالا که کشورهای آفریقایی مقابلش ایستاده‌اند و می‌گویند می‌خواهند از منابع کشورمان، خودمان استفاده کنیم آنها را تهدید به حمله نظامی می‌کند!

عضو اسبق کمیته فنی فدراسیون فوتبال با اشاره به شیوه بازی مهدی طارمی و همچنین سکوت مقابل این توهین‌ها اظهار داشت: اینکه گفته می شود طارمی با شیرجه زدن پنالتی می گیرد هم باید بگوییم این نشان از هوش بالای طارمی دارد. بزرگ ترین بازیکنان دنیا هم برای گرفتن پنالتی تلاش می‌کنند و قطعا داور که بچه نیست و از سویی دیگر کمک داور ویدئویی هم موجود است. قطعا طارمی با هوشمندی خود پاسخ این افراد را در زمین بازی می‌دهد و روز به روز هم می‌درخشد.

منبع: خبر فوری