شهر خبر

کدام مدیر دولت رئیسی به دلیل حقوق نجومی برکنار شد؟

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره برکناری معاون مالی صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل دریافت اضافه کار نامتعارف و امکان تحقیق و تفحص از این صندوق توضیح داد.

کدام مدیر دولت رئیسی به دلیل حقوق نجومی برکنار شد؟
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۰۰:۴۸
اعتمادآنلاین |

احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در واکنش به برکناری معاون مالی صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل دریافت اضافه کار نامتعارف و امکان تحقیق و تفحص از این صندوق توضیح داد: فعلا که گزارشی از تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره به کمیسیون آموزش نیامده است. در حدود سه سال گذشته، کمیسیون آموزش به دنبال مسائل مختلف صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است و مهم ترین مسئله آن بحث اصلاح اساسنامه صندوق است که متاسفانه تا به حال برای اجرای آن به سمت ما نیامده اند تا این کار را انجام دهیم.

به گزارش خبرآنلاین، فلاحی در مورد شفاف‌سازی‌هایی که باید در زمینه تبادلات مالی صندوق ذخیره صورت بگیرد، اینطور بیان کرد: شفاف سازی مبادلات مالی صندوق با اصلاح ساختار داخلی آن امکان پذیر است. بیشترین چیزی که ما دنبال آن هستیم بدهی دولت به صندوق است. همچنین توسعه خدمات دهی صندوق که در زمان اشتغال و بازنشستگی برای فرهنگیان قابل استفاده باشد. فعلا معلمان در زمان اشتغال نمی توانند از صندوق استفاده کنند و فقط در دوران بازنشستگی امکان بهره برداری از آن وجود دارد. این امر درست نیست و کمیسیون دنبال تغییراتی است که باعث گستردگی بهره مندی فرهنگیان از مزایای صندوق شود.فعلا که گزارشی از تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره به کمیسیون آموزش نیامده است. در حدود سه سال گذشته، کمیسیون آموزش به دنبال مسائل مختلف صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است و مهم ترین مسئله آن بحث اصلاح اساسنامه صندوق است که متاسفانه تا به حال برای اجرای آن به سمت ما نیامده اند تا این کار را انجام دهیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در مورد جلوگیری از مسائل مالی که سالهای قبل در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان پیش آمد و جلوگیری از شکل گیری تخلفات مالی بیان کرد: قطعا نظارت های مستمر و جدی لازم است و در واقع نیاز است روی صندوق نظارت مشخصی وجود داشته باشد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: باید شرایط به شکلی پیش برود که صندوق ذخیره هر چند وقت یک بار به کمیسیون آموزش گزارش ارائه کند و در خصوص اقدامات صورت گرفته توضیح بدهد. همچنین وزارت آموزش و پرورش باید حساب و کتاب های مالی صندوق را به دقت بررسی کند.

فلاحی با بیان اینکه کمیته تحقیق و تفحص برای نظارت بر وضعیت فعالیت های مالی صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل شده است، عنوان کرد: نباید فعالیت های صندوق را به حال خود رها کنیم. صندوق ذخیره فرهنگیان موقتی نیست و صندوقی ثابت و ماندگار است و نظارت بر چنین صندوقی بسیار اهمیت دارد. با تغییر دولت ها و رفت و آمد افراد گوناگون که در صندوق مسئولیت برعهده می گیرند باید نظارت ها مستمر و دقیق باشد تا اتفاق مالی نادرستی در این موسسه رخ ندهد که منجر به نگرانی اعضا و ذی نفعان شود.