شهر خبر

تحرکات آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در مرزهای ایران از زبان عضو کمیسیون امنیت مجلس

تحرکات آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در مرزهای ایران از زبان عضو کمیسیون امنیت مجلس

فارس نوشت: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره تحولات منطقه قفقاز گفت: رد پای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در تحولات منطقه قفقاز مشاهده می‌شود.‌ چشم تیزبین جمهوری اسلامی ایران اقدامات و رفتارهای خصمانه و خبیثانه این دولت‌ها را رصد می‌کند.

ابراهیم عزیزی در این باره گفت: آنچه امروز در حال اتفاق افتادن است آن است که این دولت‌ها در حال ماجراجویی و فریبکاری هستند. بارها جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است تغییر مرز و ژئوپلیتیک منطقه را به رسمیت نمی‌شناسد و نمی‌پذیرد و با هر اقدامی که بخواهد به نوعی تغییری در ژئوپلیتیک منطقه ایجاد کند برخورد قاطع، بازدارنده و کوبنده‌ای خواهد داشت.

عزیزی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه به عنوان منادی صلح، امنیت وآرامش منطقه به کشورهای همسایه به ویژه همسایگان حوزه قفقاز این را تاکید کرده است که گفت و گو و مذاکره بهترین امکان برای حل مسائل و مشکلات است. لذا جمهوری اسلامی ایران تاکید را دارد که این کشورها از منازعه و تنش پرهیز کنند و موضوعات و مشکلات خود را با گفت گو و مذاکره حل و فصل کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اجرای توافقات و تعهدات فی ما بین کشورها تاکید دارد با اجرای توافقات اعتماد بخشی صورت می گیرد و با این مسیر است که اعتماد بین مردم دو کشور آذربایجان و ارمنستان بیشتر می شود و از تنش‌ها جلوگیری می‌ شود.

وی تاکید کرد: ناتو نباید به دنبال باز کردن یک جبهه جدید علیه کشورهای منطقه باشد ناتو حق حضور در منطقه را ندارد. همه این اقدامات را به نوعی لشکرکشی ناتو می دانیم و ناتو باید از چنین اقداماتی پرهیز کند وگرنه خسارات جبران ناپذیری متحمل خواهد شد.

عزیزی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای منافع ملت بزرگ خودعمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد بازیگران غیر رسمی که هیچ تعهدی به منافع منطقه ندارند و همچنین سازمان‌های نظامی وابسته به ناتو اقدامات ماجراجویانه‌ای را انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی یاد آور شد: به کشورهای منطقه توصیه می‌کنیم از میدان دادن به ناتو پرهیز کند. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است منطبق بر منافع ملی عمل خواهد کرد و اجازه نخواهد داد برخی از کشورهایی که امروز در منطقه به دنبال امتیاز دادن به کشورهای بیگانه و سازمان‌هایی مثل ناتو هستند این مسیر را ادامه دهند.

۲۷۲۲۰