شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#برجام#دولت

محمود سریع‌القلم:

برجام اصل اختلاف و تضاد بین ایران و غرب را حل نمی‌کرد، به همین دلیل به جایی نرسید/ دولت در ایران در سیاست خارجی و امنیت ملی نقش حداقلی دارد

یک استاد تمام دانشگاه می‌گوید: برجام اصل تضاد و اختلاف را حل نمی کرد، به همین دلیل هم به جایی نرسید. به نظر من، صُور مختلف برجام، طرح ها و برنامه های وصله ای و مقطعی است. در بهترین شرایط، جواب میان مدت و دراز مدت به تضادهای بین ایران و غرب نخواهد بود.

برجام اصل اختلاف و تضاد بین ایران و غرب را حل نمی‌کرد، به همین دلیل به جایی نرسید/ دولت در ایران در سیاست خارجی و امنیت ملی نقش حداقلی دارد
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۹ ۰۸:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

محمود سریع‌القلم، پژوهشگر حوزه توسعه، علوم سیاسی و تاریخ معاصر ایران عضو هیات علمی و استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است. دکترای روابط بین‌الملل را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و فوق دکترای روابط بین‌الملل را از دانشگاه ایالتی اوهایو اخذ کرد.

این اندیشمند و عالم علوم سیاسی مهمترین مسئله اش توسعه ایران و نحوه برون رفت از اوضاع کنونی است.

شرکت در ۶۴۱ کنفرانس بین‌المللی و سفر به ده ها کشور، و دوستی با رهبران و تئوریسین های مطرح در دنیا، دیدگاه های او را برای اصحاب اندیشه، سیاست، کشورداری و جنبش های سیاسی حائز اهمیت می کند.

بحث درباره چرخش پارادایمیک از دمکراسی سازی به ثروتمندسازی، و تقدم تاریخی Liberalization برDemocratization و توسعه اقتصادی بر توسعه سیاسی، و ارائه ۴ معیار اساسی، از مجموع محورهایی است که این استادتمام دانشگاه شهید بهشتی برای برون رفت از وضعیت موجود مطرح کرده و به بحث درباره آن ها می پردازد.

به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت و گوی سریع القلم را در ادامه می خوانید: