شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#عربستان

عصبانیت شدید سرمربی پرسپولیس / بمب گل محمدی را پس بدهید!

ذهن یحیی گل‌محمدی پیش از تقابل با النصر عربستان با چالش‌های بسیار زیادی درگیر است.

عصبانیت شدید سرمربی پرسپولیس / بمب گل محمدی را پس بدهید!

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

۱۰ روز تا فرا رسیدن اولین بازی پرسپولیس در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است. جایی که شاگردان یحیی گل‌محمدی باید در ورزشگاه آزادی از النصر عربستان پذیرایی کنند. جدالی جذاب و سرنوشت‌ساز برای نماینده فوتبال ایران که می‌تواند آبستن حوادث بسیاری باشد. یحیی گل‌محمدی به جز دغدغه‌های تاکتیکی برای غلبه بر تیم عربستانی و کنترل ستاره‌های تیم زردپوش، چالش‌های دیگری هم دارد که از همین حالا ذهن او را مشغول کرده است.

علیرضا حقیقت، پزشک باشگاه پرسپولیس در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده که علیرضا بیرانوند به واسطه مصدومیتی که در دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر بلغارستان برایش به‌وجود آمد، حدود ۲ تا ۳ هفته از میدان دور خواهد بود تا مشکل کشیدگی کشاله پای چپش مرتفع شود و این یعنی او قطعا به بازی برابر النصر نمی‌رسد. با این وجود بیرو پیش از این هم توانسته بود بابت مصدومیت‌های قبلی‌اش زودتر از موعد مقرر دوران نقاهت را پشت سر بگذارد و به میادین برگردد. به همین خاطر هنوز کادرفنی پرسپولیس امیدوار است تا اتفاقی ویژه رخ بدهد و سنگربان اصلی خود را برابر کریستیانو رونالدو و هم‌تیمی‌هایش داشته باشد. اما اگر این اتفاق رخ ندهد، به واسطه عدم جذب دروازه‌بان در پنجره نقل‌وانتقالات، امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی دو گزینه پیش روی یحیی گل‌محمدی برای ایستادن درون دروازه در بازی روز ۲۸ شهریور هستند. باید دید سرانجام این علامت سوال بزرگ چه خواهد شد؛ بازگشت علیرضا، حضور یکی از ۲ گلر جوان و یا استخدام یک دروازه‌بان جدید طی روزهای اندک پیش رو؟

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های یحیی گل‌محمدی در پنجره تابستانی جذب مهاجم خارجی بود. چندین بازیکن هم در این چند ماه به باشگاه معرفی شدند اما هرکدام به دلیلی به خدمت گرفته نشدند تا حالا پرسپولیس تنها با یک مهاجم تخصصی یعنی شهاب زاهدی کار خود در لیگ قهرمانان آسیا را شروع کند. البته که همچنان تلاش‌هایی در حال صورت گرفتن است تا طی روزهای محدود باقیمانده یک بازیکن در این پست خریداری شود و دست یحیی در فاز تهاجمی کمی بازتر شود. این احتمال برای جذب دروازه‌بان هم وجود دارد اما فعلا همه‌چیز غبارآلود و نامشخص است. سوال بعدی این است که حتی اگر بازیکنی به خدمت گرفته شود، آیا آن بازیکن شرایط بازی دارد یا باید صبر کرد تا به مرز آمادگی برسد.

پرسپولیس در شرایطی کار خود در لیگ قهرمانان آسیا را آغاز می‌کند که هواداران این تیم امکان حضور در ورزشگاه آزادی را ندارند. سرخ‌پوشان پیش از این از سوی (AFC) به انجام یک بازی بدون حضور تماشاگر محروم شدند. البته که وضعیت خاص سکوهای ورزشگاه آزادی هم امکان داشتن هوادار را به صورت معمول، منتفی می‌کرد. یحیی و شاگردانش در این فصل، ۲ بازی خانگی خود برابر آلومینیوم اراک و ذوب‌آهن اصفهان را بدون حضور تماشگر برگزار کردند و با این کمبود بزرگ غریبه نیستند. حالا اما در یک جدال آسیایی نبود تماشاگران پرسپولیس بیش از پیش به‌چشم می‌آید.

عدم جذب مهاجم، نمایش ضعیف زاهدی در چهار هفته ابتدایی لیگ و همچنین گلزنی یاسین سلمانی در آخرین بازی پرسپولیس برابر فولاد، باعث شده تا این باشگاه به صورت رسمی مخالفت خود را با حضور این بازیکن در بازی‌های آسیایی هانگژو به همراه تیم امید اعلام کند. یحیی می‌خواهد هرطور شده سلمانی را در لیگ قهرمانان آسیا و در دیدار برابر النصر کنار خود داشته باشد و از او استفاده کند. حال باید دید واکنش کادرفنی تیم امید و همچنین فدراسیون فوتبال چه خواهد بود. بدون شک تا قطعی نشدن بازگشت یاسین به اردوی پرسپولیس، یحیی بابت او نگران خواهد بود.

منبع: فوتبال 360