شهر خبر

هم‌میهن نوشت:

یک درخواست از علمای دینی و روحانیون؛ اعلام موضع کنید آیا می‌توان به کسی که مخالف ولی‌فقیه است، بهتان زد؟

روزنامه هم میهن نوشت: یک نفر روحانی با اشاره به حدیثی مدعی می‌شود؛ به هر کس که مخالف ولایت‌فقیه است، می‌توانید بهتان بزنید. انتظار از نهادهای مدنی دینی و مذهبی آن است که در این مورد اظهارنظر نمایند. اعلام موضع کار سختی نیست.

یک درخواست از علمای دینی و روحانیون؛ اعلام موضع کنید آیا می‌توان به کسی که مخالف ولی‌فقیه است، بهتان زد؟
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ۲۱:۱۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه هم میهن از «بهتان» زدن یک روحانی به اسلام انتقاد کرده و علما و روحانیون خواسته در این باره موضع خود را اعلام کنند.

به گزارش هم میهن، یک نفر روحانی به نقل از مرحوم آقای خوشوقت و با اشاره به حدیثی مدعی می‌شود؛ به هر کس که مخالف ولایت فقیه است، می‌توانید بهتان بزنید و تاکید می‌کند، یعنی کارهایی را که نکرده به او منتسب کنید. یعنی دزدی، جاسوسی، اعمال منافی عفت، کفر و فسق و هر کار نکرده دیگری را می‌توان به او نسبت داد. یا چنین چیزی از طرف خدا و پیامبر آمده یا به آنان دروغ بسته شده است و حالت سوم ندارد. اگر حکومت و دستگاه‌های امنیتی و قضایی آن را تایید می‌کنند که بحثی نمی‌ماند، زیرا بر اثر این پذیرش اعتبار مجموعه سیاست‌ها و اتهامات و رفتارهای جاری آنان نیز نزد مردم و مخاطبان روشن و معنادار می‌شود.

هم میهن در ادامه نوشته است: بعید است که چنین امری را هیچ‌کس از مسئولین بپذیرد، چون مغایر با عقل و اخلاق سلیم و قانون موجود است. پس اگر آن را خلاف حقیقت می‌دانند، آن گفتار مصداق اتهام تبلیغ علیه اسلام و یا اشاعه اکاذیب می‌شود و اگر به این عنوان محاکمه نشود مردم حق دارند بپرسند که چرا این همه افراد به علل و موارد بسیار عادی کارشان به دادگاه کشیده می‌شود و مصداق دو ماده تبلیغ علیه نظام یا اشاعه اکاذیب با قصد تشویق اذهان عمومی می‌شوند، ولی چنین افرادی نه‌تنها مصون از پیگیری می‌شوند، بلکه با این حرف‌ها احتمال دارد که نردبان‌های ترقی را هم بپیمایند؟ فارغ از انتظاری قانونی که از نهادهای رسمی در این مورد می‌رود، این انتظار از نهادهای مدنی دینی و مذهبی و افراد برجسته آن نیز وجود دارد که در این مورد اظهارنظر نمایند. یعنی کاری که مرحوم مطهری پنج دهه پیش انجام داده است. اعلام موضع کار سختی نیست.