شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیلاب#مازندران

هشدار زرد هواشناسی به این استان؛ سیل در راه است

هشدار زرد هواشناسی به این استان؛ سیل در راه است

ایرنا نوشت: هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، نسبت به احتمال جاری شدن روان آب، سیلاب و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان در ۲ روز آینده هشدار داد.

هواشناسی روز شنبه با صدور هشدار جوی سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از بعدازظهر یکشنبه تا بعدازظهر دوشنبه اعلام و پیش بینی کرد که در طی این مدت شرایط جوی مازندران با بارش باران گاهی به‌صورت رگباری، وزش باد گاهی شدید، رعد و برق، کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس و در ارتفاعات نیز مه آلود خواهد بود.

آبگرفتگی و جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم را از پیامدهای منفی و اثر مخاطره این سامانه جوی است که تمام مناطق استان را تحت تاثیر قرار می دهد. در این اخطاریه به شهروندان توصیه شده که در طی این مدت هنگام ترددهای جاده ای جوانب احتیاط را رعایت و کوهنوردان نیز از صعود به ارتفاعات خودداری کنند. هواشناسی همچنین بر لزوم سایر اقدامات پیشگیرانه و مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم تاکید کرد.

هشدار زرد هواشناسی به این استان؛ سیل در راه است

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و در روز یکشنبه را نیز صاف تا نیمه ابری از بعد از ظهر ابری همراه با وزش باد گاهی شدید و از سمت غرب با بارندگی و رعد و برق پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه ابری در ارتفاعات مه آلود همراه با وزش باد، بارندگی و کاهش دما از بعد از ظهر به تدریج با کاهش ناپایداری، روز سه شنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما در غرب استان گاهی با افزایش ابر و در روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری از اواخر روز همراه با وزش باد افزایش ابر در غرب با رگبار پراکنده همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که شرایط جوی استان در روزهای پنجشنبه و جمعه در نیمه شرقی نیمه ابری گاهی افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در نیمه غربی نیز ابری گاهی همراه با بارندگی، وزش باد و کاهش دید همراه باشد.

۴۷۲۳۶