شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#بانک

از پیگیری فرار مالیاتی به کمک هوش مصنوعی تا کمک مالی بانک جهانی به ترکیه

از پیگیری فرار مالیاتی به کمک هوش مصنوعی تا کمک مالی بانک جهانی به ترکیه

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه گاردین (The Guardian) در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۱۸ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه روز جمعه اعلام کرد: در دسترس بودن بودجه خارجی قابل توجه از سوی بانک جهانی و طرح سرمایه‌گذاری ۵۱ میلیارد دلاری امارات متحده عربی قطعا اجرای مؤثر برنامه اقتصادی ترکیه را بهبود بخشیده است. وی در پلتفرم x نوشت: بانک جهانی بودجه روز پنجشنبه را دو برابر کرد و به ۳۵ میلیارد دلار برای دوره سه سال آینده رساند.

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) روز جمعه اعلام کرد: قیمت مواد غذایی در ماه آگوست ۲.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت، در حالی که قیمت برنج با ۹.۸ درصد افزایش به بالاترین میزان در ۱۵ سال گذشته رسیده است. قیمت برنج به دلیل ممنوعیت صادرات برنج سفید ایندیکا که توسط هند در ماه ژوئیه به ثبت رسید، افزایش یافت، همچنین طبق آمار این سازمان، قیمت غلات ۰.۷ درصد و قیمت گندم ۳.۸ درصد کاهش یافت.

The Guardian 9 September

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی اعلام کرد:

اپل روز سه شنبه رویدادی را برگزار می‌کند که انتظار می‌رود در این مراسم آیفون ۱۵ و اپل واچ سری ۹ را معرفی کند. این احتمال نیز وجود دارد که قیمت‌های بالاتری را اعلام کنند. آنجلو زینو، تحلیلگر ارشد سهام تحقیقاتی CFRA، معتقد است که افزایش قیمت برای اپل منطقی است، حتی اگر به معنای فروش کمتر گوشی باشد، زیرا چرخه‌های تعویض طولانی شده است. زینو همچنین خاطر نشان کرد که موفقیت اپل بیشتر در مورد بازاریابی آن و افزایش قیمت‌ها در طول زمان بوده است، نه اینکه صرفا بر فروش واحد تکیه کند.

قیمت مسکن در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است، همانطور که همیشه در این زمان از سال افزایش قیمت مسکن وجود دارد البته این افزایش‌ها کمتر از میانگین ۲۵ ساله بوده است و پس از افزایش مداوم قیمت مسکن از ژانویه، نشانه هایی وجود دارد که احتمال کاهش قیمت را تقویت می کند.

The Wall Street Journal 9 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی نسخه امروزش به گزارش موارد زیر پرداخت:

سازمان امور مالیاتی از هوش مصنوعی برای تشخیص فرار مالیاتی استفاده می‌کند. اهداف اولیه آژانس ۱۶۰۰ میلیونر خواهد بود که حداقل ۲۵۰ هزار دلار مالیات و ۷۵ شرکت بزرگ با میانگین بیش از ۱۰ میلیون دلار دارایی بدهکار هستند. این سازمان اعلام کرد که به لطف بودجه اضافی از قانون کاهش تورم طی ۱۰ سال، به جای مالیات دهندگان طبقه کارگر، بر ثروتمندان تمرکز کرده است.

خشکسالی گسترده منجر به ازدحام شدید در کانال پاناما شده است و کشتی‌های کانتینری روی هم انباشته شده‌اند. این موضوع در حال تبدیل شدن به یک نگرانی بزرگ برای بسیاری از صنایع است به ویژه برای خرده فروشانی که ممکن است با هزینه‌های بالاتری رو به رو شوند یا مجبور شوند با تاخیر در تحویل کالای خود دست و پنجه نرم کنند.

The New York Times 9 September