شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز:

ایران تغییر در روابط سیاسی و جغرافیایی منطقه و محدود کردن مسیرهای تاریخی و ترانزیتی را هرگز برنمی‌تابد

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر زیر امور خارجه به آذربایجان گفت: ایران هرگونه تغییر در روابط سیاسی و جغرافیایی منطقه و اقدام برای محدود کردن مسیرهای تاریخی و ترانزیتی را هرگز برنمی‌تابد.

ایران تغییر در روابط سیاسی و جغرافیایی منطقه و محدود کردن مسیرهای تاریخی و ترانزیتی را هرگز برنمی‌تابد
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۲۰:۳۶
اعتمادآنلاین |

محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: ما نمازگزاران نماز جمعه تبریز از موضع وزیر امور خارجه کشور در خصوص قفقاز که تاکید داشتند نباید تغییر در ژئوپولتیک مرزی اتفاق بیافتد قاطعانه حمایت می‌کنیم. 

به گزارش ایسنا، امام جمعه تبریز گفت: موضع وزیر خارجه کشورمان موضع اصولی و منطقی جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه ایران قبلا هم اعلام کرده بود که هرگونه تغییر در روابط سیاسی و جغرافیایی منطقه و اقدام برای محدود کردن مسیرهای تاریخی و ترانزیتی را هرگز برنمی‌تابد.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه عامل دوم الگوی گفتگوی با جهان است، ادامه داد: این حضور مانور قدرت به منظور تغییر شرایط است؛  امروز در سطح دنیا مسلمانان ملتفت شده‌اند که ظرفیت‌های زیاد و بی‌نظیر داریم که با استفاده از آن می‌توان شرایط مصیب‌بار را تغییر داد. 

وی گفت: در عصر جدید و با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی و پیروزی محور مقاومت یک عنصر کارآمد تبدیل شده است. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه به رخ کشیدن عظمت و قدرت و جریان اسلام ناب و ایجاد رعب وحشت در دل دشمنان از خیث این مراسم هنوز به آن باور و ثمردهی نرسیده است، افزود: پیاده‌روی اربعین یک حرکت سیاسی و الهی است و عزاداری سیدالشهدا ذاتا یک حرکت سیاسی و امر سیاسی است البته هرچند برخی جریانات تلاش دارند که سیاست را از زیارت اباعبدالله حسین جدا کنید. 

وی ادامه داد: نقش‌آفرینی خواص جامعه اسلامی، عزاداری‌ها را از هرگونه آسیب می‌گیرد؛ امسال دیدید چقدر زیبا بود این حرکت اسلامی.

امام جمعه تبریز یادآور شد: البته باید آسیب‌شناسی شوند تا نقاط ضعف برطرف شود؛ مقبولیت دولت در همه سطوح برای یافتن راهکارهای خلاقانه و مبتکارانه و توسعه و تعمیق هوشمندانه مردمی بودن و ماندن راهپیمایی اربعین برای کاهش دفاتر دولت از تصدی‌گری به سمت تسهیل‌سازی و تنظیم‌گری است.