شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کربلا

محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج:

به کربلا نگاه کنید؛ دین از سیاست جدا نیست

نماینده ولی فقیه در کرج گفت: اگر فقط به کربلا نگاه کنید، می‌بینید دین از سیاست جدا نیست؛ امام حسین (ع) معلم سیاست ورزی الهی است و قول و فعل امام معصوم (ع) حجت است و بر این اساس نمی‌توان روحیه سکولار داشت و دین را از سیاست جدا دانست.

به کربلا نگاه کنید؛ دین از سیاست جدا نیست
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۷ ۱۹:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: قیام ۱۷ شهریور حرکتی مردمی در جهت اسلام خواهی و نقطه عطف مبارزات انقلاب اسلامی و سقوط حکومت ستمشاهی است.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۱۷ شهریور در کرج با اشاره به حضور بیش از ۲۲ میلیون زائر اربعین از نقاط مختلف از تلاش شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی کشور در خدمت به زائران اربعین حسینی قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: اگر فقط به کربلا نگاه کنید، می‌بینید دین از سیاست جدا نیست؛ امام حسین (ع) معلم سیاست ورزی الهی است و قول و فعل امام معصوم (ع) حجت است و بر این اساس نمی‌توان روحیه سکولار داشت و دین را از سیاست جدا دانست.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم سیاسی حضور بانوان در عرصه سیاست است که امام حسین (ع ) بانوان را در سیاست سهیم کردند؛ گفت: حضور بانوان در کربلا بیانگر اهمیت سهیم بودن و نقش‌آفرینی آنان در سیاست است؛ حضرت زینب کبری (س) به رغم شرایط جسمی و روحی و سایر بانوان در نشر نهضت حسینی و اطلاع رسانی صحیح این واقعه به خوبی نقش آفرینی کردند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن ۱۹ شهریورماه سالروز ارتحال مرحوم آیت الله سیدمحمود طالقانی گفت: این شخصیت روشنفکر به عنوان مالک اشتر زمان شناخته شد. مرحوم آیت الله طالقانی در اوج تواضع یک مبارز انقلابی بود.