شهر خبر

حقوق فرمانده معروف سپاه پاسداران چقدر بود و چرا قطع شد؟ /روایتی از حقوق فرماندهان در دوران جنگ

حقوق فرمانده معروف سپاه پاسداران چقدر بود و چرا قطع شد؟ /روایتی از حقوق فرماندهان در دوران جنگ

سردار محمد آقا کیشی همرزم شهید مهدی باکری در برنامه حماسه خوان که جماران فیلم آن را منتشر کرده است، درباره اینکه حقوق فرماندهان سپاه در دوران دفاع مقدس چقدر بوده است و چرا حقوق شهید باکری را قطع کردند، توضیحاتی داده است.

به گزارش خبرگزاری سردار محمد آقا کیشی همرزم شهید مهدی باکری در برنامه حماسه خوان خاطراتی جالب از آن شهید را روایت می کند.

همرزم شهید مهدی باکری درباره قطع شدن حقوق شهید "مهدی باکری" گفت: بخاطر ناقص بودن پرونده بسیجی حقوق آقا مهدی را قطع کردند. البته من این قصور را از جانب آنها نمی دانم چون که خود ایشان مانند یک بسیجی رفتار می کرد بدون هیچ توصیه ای .

وی گفت: کل حقوق آقای مهدی به عنوان یک بسیجی ۲۵۰۰ تومان بود. آن موقع فرمانده سپاه استان حقوقش از باغبان کمتر بود،معیار حقوق نه مسولیت بود نه فرماندهی معیار حقوق حتی مدرک تجصلیی هم در آن ابتدا مطرح نبود. مثلا فرمانده سپاه که مجرد بود ۲۲۰ تومن می گرفت اما باغبان متاهل با ۴ تا بچه ۴۵۰۰ دریافت می کرد .

سردار آقاکیشی گفت: آقا مهدی هم به عنوان بسیجی چون در بحث بسیجی حق اولاد و همسری هم داده نمی شد یک حقوق ثابت به عنوان عضویت بسیج می گرفت . آقا مهدی اگر پاسدار رسمی بود ۲۹۰۰ می گرفت یعنی ۲۲۰ حقوق پاسداری و ۷۰۰ حق همسر بود. فرزند هم که نداشت .

همرزم شهید مهدی باکری ادامه داد: من شنیدم وقتی آقا مهدی از شهرداری ارومیه حقوق ثابت می گرفت ۱۲ یا ۱۳ هزار تومن بود با مزایا شاید بیشتر هم می شد. ایشان به احتمال قریب به یقین آن موقع به اندازه یک حقوق بسیجی بر می داشت و بقیه را صرف امور می کرد. این اوج افتادگی یک فرمانده لشکر بود که در هیچی چیزی با بقیه فرقی نداشت نه لباس نه غذا. حتی بیشتر اوقات به اندازه یک سوم بقیه غذا می خورد.

2727