شهر خبر

پیامک جعلی سهام عدالت همچنان قربانی می‌گیرد + جزییات

ایسنا: سرهنگ محمدعلی فرهودی اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان تاکستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد پیامکی با مضمون سهام عدالت برایش ارسال شده و پس از ورود به لینک موجود در پیامک، مبلغ پنجاه میلیون ریال از حسابش به سرقت رفته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، رئیس پلیس فتای استان بیان کرد: کارشناسان این پلیس با پیگیری سریع موضوع موفق به ردگیری مبلغ سرقتی شده و پس از هماهنگی قضایی وجه مورد نظر را به حساب شاکی عودت دادند.

فرهودی خاطرنشان کرد: پیامک‌های جعلی همچنان یکی از مهم‌ترین ترفندهای مجرمان سایبری است و علیرغم توصیه‌های مکرر پلیس مبنی بر عدم ورود به لینک‌های موجود در پیامک‌های ناشناس، و ضرورت بررسی سرشماره ارسال‌کننده پیامک، همچنان کاربران دقت لازم را به این اصول نداشته و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند که در این رابطه لازم است با اندکی توجه و پرهیز از شتاب‌زدگی پیامک‌ها را بررسی کنند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتای استان قزوین عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص موضوعات سایبری، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس //کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.