شهر خبر

حضور احمد مسعود در مراسم یادبود پدرش/افغانستان به رهبری مانند احمدشاه مسعود نیاز دارد

حضور احمد مسعود در مراسم یادبود پدرش/افغانستان به رهبری مانند احمدشاه مسعود نیاز دارد

آماج نیوز نوشت: احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی در مراسم یادبود از احمدشاه مسعود، در پارلمان بریتانیا گفت که افغانستان بار دیگر به پناه‌گاه تروریسم منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است. او هشدار داد که جامعه جهانی نباید از تهدید تروریسم در افغانستان چشم پوشی کند.

احمد مسعود در یک سخنرانی مجازی که فایل صوتی آن را علی‌میثم نظری، مسوؤل روابط خارجی این جبهه امروز (پنج‌شنبه،۱۶ شهریور) در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد گفته که او بار دیگر هشدار پدرش احمد شاه مسعود، فرمانده پیشین جهادی دو سال قبل از حمله یازدهم سپتامبر در امریکا را تکرار می‌کند.

او در ادامه افزود که تهدیدهای مشابه بار دیگر جهان را تهدید می‌کند و جامعه بین‌المللی نباید آن را نادیده بگیرد.

رهبر جبهه مقاومت تاکید کرد که این تهدیدها محدود به مرزهای افغانستان نمی‌شود، بلکه روزی به تمام جهان نفوذ خواهد کرد.

احمد مسعود در بخش دیگر از سخنان‌اش گفت: «احمد شاه مسعود معتقد بود که مشروعیت سیاسی از مردم می‌آید و برای افغانستان به‌عنوان کشوری که از نظر قومی، مذهبی و زبان متنوع است، اساس‌گذاری یک سیستم کثرت‌گرا و غیر متمرکز ضرور بوده، جای که قدرت در میان شهروندان عادلانه و مسایانه تقسیم شود.»

به قول رهبر جبهه مقاومت ملی، نبود چنین دیدگاه و رویکرد بار دیگر افغانستان تحت کنترل طالبان را به بمب ساعتی برای درگیری‌های بزرگ‌تر در آینده تبدیل کرده است.

او در ادامه تصریح کرد که احمد شاه مسعود توانایی این را داشت تا تمام مردم را علیه طالبان و سایر گروه‌های تروریستی متحد کند، در حال حاضر افغانستان به چنین رهبری نیاز دارد.

پارلمان بریتانیا اخیراً برنامه‌ای برای بزرگداشت از احمد شاه مسعود، فرمانده سابق ضد طالبان برگزار کرد.

در این برنامه شمار از اعضای پارلمان بریتانیا و افغان‌های مقیم در آن کشور در این برنامه اشتراک داشتند و از جامعه جهانی خواستند دست از حمایت «طالبان زن‌ستیز» بردارند.

احمدشاه مسعود در سال ۲۰۰۱ توسط دو انتحار کننده‌ که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، ترور شد و هواداران او هر سال مراسم‌های را برای یادبود از این فرمانده فقید برگزار می‌کنند.

311311