شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#اصلاح‌طلب#آیت الله#آیت الله هاشمی

پیش بینی نگران کننده مشاور آیت الله هاشمی بعد از موج خالص سازی ها و توقیف رسانه منتقد دولت

پیش بینی نگران کننده مشاور آیت الله هاشمی بعد از موج خالص سازی ها و توقیف رسانه منتقد دولت

جماران نوشت:غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال افزایش محدودیت‌های رسانه‌ای به جماران گفت: من فکر می‌کنم فضا در حال بسته‌تر شدن است.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره توقیف سایت انتخاب گفت: به نظر من اخراج اساتید و بستن سایت انتخاب به عنوان یکی از سایت‌های تاثیرگذار یک پیام مشترک دارد و نمی‌تواند یک اتفاق ساده باشد. من تصور می‌کنم این اتفاق برای دیگر رسانه‌ها نیز رخ دهد. گمان می‌کنم این‌ها پیش درآمدهای انتخاباتی است که این‌ها می‌خواهند عرصه‌ی نقد در آن وجود نداشته باشد و مجلس بی دردسری را شروع کنند.

وی در ادامه افزود: گمان می‌کنم این اقدامات در راستای خالص‌سازی است تا صدای نقد را ببندند. البته این کارها محکوم به شکست است. بعد از این محدودیت ها انتقادات صریح تر و گزنده تر خواهد شد، چون دایره نقد را نمی‌توانند از این تنگ‌تر کنند. گمان من این است که فضا تندتر خواهد شد. حذف اساتید نیز بحث مشابهی است که با همین رویکرد انجام شد. مثلا آقای علایی را از تدریس محروم کردند، یا آقای صالحی امیری و دیگران که شنیده اید. این اقدامات از جنس پیش از انتخابات است و اینگونه برداشت می شود که می خواهند دایره کنترل را محدود کنند.

رجایی درباره احتمال افزایش محدودیت‌های رسانه‌ای گفت: من فکر می‌کنم فضا در حال بسته‌تر شدن است و احتمالا تصمیماتی گرفته شده است که تصور می‌کنند با محدودیت می‌توانند فضا را کنترل کنند اما اصلا اینطور نیست و این روش‌ها به جایی نمی‌رسد. در دهه هفتاد هم این کارها انجام شد اما نتیجه نگرفتند. نتیجه این کارها ریزش بیشتر حتی در اصولگراهاست، ریزش مهدی نصیری‌ها کار ساده‌ای نیست و ریزش بیشتر در راه است.

۲۷۲۱۷