شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#شورای امنیت

روسیه: اوکراین سرانجام فهمید ابزاری در دست غرب است

روسیه: اوکراین سرانجام فهمید ابزاری در دست غرب است

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات رئیس شورای امنیت ملی اوکراین درباره اینکه این کشور اکنون عرصه جنگ جهانی سوم است، واکنش نشان داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین گفت: کی‌یف بالاخره دارد درک می‌کند که ابزاری در دست غرب برای بازگرداندن جهان به زیرسلطه استعمارگری است.

وی به اظهارات دانیلوف اشاره کرد که گفته بود جنگ جهانی اکنون وارد مرحله فعال شده است و مسئله، بسیار پیچیده‌تر از صرف یک درگیری بین روسیه و اوکراین است.

زاخارووا افزود: سرانجام فهمیدند این یک درگیری بین روسیه و اوکراین نیست، بلکه تلاش غرب برای بازگرداندن جهان به زیرسلطه استعمارگری و ادامه بهره‌برداری از منابع جهان برای برآورده کردن خواسته‌های خودشان است؛ همان کاری که در طول قرن‌ها آن را انجام داده‌اند.

الکسی دانیلوف، رئیس شورای امنیت ملی اوکراین سه شنبه در جریان همایش امنیتی کی‌یف گفت: اگر کسی معتقد است که جنگ جهانی سوم آغاز نشده است، اشتباه می‌کند. شروع شده و اکنون وارد مرحله فعال خود شده است. اگر کسی فکر می‌کند این صرفاً یک تسویه حساب بین روسیه و اوکراین است اشتباه می‌کند چراکه مسئله بسیار پیچیده‌تر است.

311311