شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طارمی#مهدی طارمی

بیانیه شدید در پرتغال علیه مهدی طارمی

باشگاه اسپورتینگ لیسبون پرتغال با انتشار اطلاعیه ای، مهدی طارمی را به تمارض و تلاش برای گرفتن خطای پنالتی متهم کرد.

بیانیه شدید اسپورتینگ علیه طارمی: بازیگر تکراری!

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

 اتفاقات و حواشی دیدار پورتو و آروکا، حسابی فوتبال پرتغال را درگیر کرده است. جایی که ابتدا داور مسابقه خطای پنالتی را به روی مهدی طارمی اعلام کرد ولی زمانیکه برای بازبینی صحنه به کنار زمین رفت، متوجه شد به دلیل برخی مشکلات فنی، قادر به ارتباط تصویری با اتاق VAR نیست.

در نهایت نیز داور بازی بدون اینکه شخصا صحنه را بررسی کند، از طریق تماس تلفنی با کمک داور ویدیویی در ارتباط بود و سرانجام تصمیم گرفت تا نظر خود را تغییر داده و پنالتی اعلام شده به روی طارمی را رد کند. موضوعی که با اعتراض شدید باشگاه پورتو همراه شد.

حالا و در اقدامی عجیب، باشگاه اسپورتینگ لیسبون که یکی از رقبای قدیمی پورتو به شمار می رود، بیانیه ای را علیه این باشگاه و مهدی طارمی منتشر کرده و از مسئولین برگزاری مسابقات لیگ برتر پرتغال درخواست کرده است تا با مهاجم ایرانی اژدها برخورد شود.

در این بیانیه آمده است:

باشگاه اسپورتینگ پرتغال این بیانیه را به نام نیاز فوری به اقدام برای بازیابی چهره فوتبال پرتغال صادر می کند.

حاشیه های مضحکی که در بازی دیروز پورتو و اف سی آروکا رخ داد، فوتبال پرتغال را به سمت یک تمسخر بین المللی سوق داد که شایسته آن نیست و عامل تشدید کننده مبتنی بر رفتارهای تکراری، از سوی بازیگران تکراری، با نقشی تکراری را نیز به آن اضافه می کند. 

علیرغم کیفیت فنی غیرقابل انکار بازیکنان مداخله گر، بازی به بازی، همان شیوه کار همیشگی را تماشا کردیم. در وقت های تلف شده این دیدار، همه این فرصت را داشتند که سه شبیه سازی خطای غیرمجاز را مشاهده کنند که می تواند منجر به تصمیم اشتباه تیم داوری شود.

این رفتار غیرورزشی است که نشان دهنده عدم احترام کامل به داوران و سایر بازیکنان است. رفتاری که طبق مقررات و قوانین بازی باید فوراً تحریم شود و نمی تواند در رقابت منصفانه دوام بیاورد. با توجه به تصاویر بازی مورد بحث، شکی نداریم که یک بازیکن (مهدی طارمی) باید به دلیل دریافت چند کارت زرد در این بازی اخراج می شد، همانطور که در بسیاری از بازی های دیگر که در آن ها همین کار را می کند، باید اخراج می شد.

تیم های داوری متضرر می شوند. اعتبار فوتبال پرتغال آسیب می بیند و ارزش گذاری آن را غیرممکن می کند. همچنین ضروری است تا این موضوع به طور جزئی‌تر بررسی شود که چرا در چنین مقطع مهمی از بازی، VAR  به دلیل قطع برق از کار افتاد. 

برای جلوگیری از تحت‌تأثیر قرار نگرفتن داوران مقابل فضای فشار و ارعاب غیرقابل عادی‌سازی که سایر بازیکنان، تیم‌های فنی و مدیران به طور مکرر بازی به بازی و سال به سال ایجاد می‌کنند، لازم است این رفتارها به درستی و جدی با مجازات مواجه شوند. این تنها راه محافظت از داوران و داوری است.

باشگاه اسپورتینگ همیشه دفاع از یکپارچگی بازی را انتخاب می‌کند و برای پایان دادن به هر رفتاری که به تسهیل رعایت قوانین در زمین کمک نمی‌کند، مبارزه می‌کند. این روش ما برای بودن و تجربه ورزش است. فوتبال باید برای همه باشد. زمانی که پیشنهاد انتشار فایل‌های صوتی VAR را ارائه کردیم، تنها بودیم و فوتبال پرتغال در مسیری که قبلاً توسط کشورهای دیگر با موفقیتِ اثبات شده دنبال شده بود، تنها ماند.

بنابراین با خرسندی فراوان تصمیمی که امروز توسط شورای داوری اعلام شد مبنی بر انتشار نهایی مکالمات داوران در زمین به صورت ماهانه را تبریک می‌گوییم. ما امیدواریم که در آینده آنها در زمان واقعی مانند راگبی این فایل‌ها را انتشار دهند. با همان اشتیاق است که ما منتظر پیشرفت در مورد پیشنهاد خود برای ایجاد یک هیئت داوری مستقل هستیم. ما از همه کسانی که همدیگر را یکسان می‌بینند، می‌خواهیم که برای یک هدف دور هم جمع شوند.

برای پیروزی شر، تنها چیزی که لازم است این است که انسان‌های خوب بیکار بمانند.