شهر خبر

جبهه اصلاحات ایران:

نتایج کالایی شدن آموزش و بی‌عدالتی آموزشی در کنکور امسال نیز به وضوح نشان داده شد

سپردن امور به دست مسئولان بی‌کفایت از یک سو و کالایی شدن آموزش و بی‌عدالتی آموزشی از سوى دیگر که نتایج آن در کنکور امسال نیز به وضوح نشان داده شد و در عین حال اعمال محدودیت‌های گوناگون بر معلمان معترض و صدور احکام حبس و محرومیت از تدریس و بازنشستگی‌های اجباری و ... این کمترین انتظار را نیز عملاً منتفی ساخته است.

نتایج کالایی شدن آموزش و بی‌عدالتی آموزشی در کنکور امسال نیز به وضوح نشان داده شد
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۴ ۱۹:۰۲:۳۱
اعتمادآنلاین |

جبهه اصلاحات ایران در خصوص وضعیت آموزش و پرورش بیانیه‌ای منتشر کرد. 

به گزارش امتداد، بخش‌هایی از بیانیه جبهه اصلاحات ایران به شرح زیر است:

 

نوجوانان و جوانان کشور با عشق و امید به ترسیم آینده‌ای بهتر برای خود و کشورشان، در حالی پای به محیط‌های آموزشی می‌گذارند که نظام آموزشی کشور علاوه بر معضلات پیچیده گذشته، به سبب  تورم و گرانی افسار گسیخته، تشدید رویکردهای امنیتی و ایدئولوژیک و در نتیجه ویژه گزینی و خالص سازی با مشکلات و بحران‌های به مراتب بیشتری روبرو است.

مواجهه مؤثر با انبوه معضلات نظام آموزشی کشور و کنترل و کاهش آن‌ها نیازمند ثبات و کارآمدی مدیریت و برنامه‌ای همه جانبه است،اما عزل و نصب‌های مکرر مسؤولان وزارت آموزش و پرورش که بیشتر ناشی از جنگ قدرت پنهان و مداخله‌های غیر مسؤولانه است، آشکارا از بی برنامگی و روزمرگی دولت در اداره این مهم‌ترین و فراگیرترین نهاد آموزشی و تربیتی کشور حکایت دارد. 

در چنین شرایطی پاسخگویی به حداقل مطالبات به حق معلمان و فرهنگیان، تلاش برای جلب رضایت آنان و ایجاد آرامش و امنیت در فضای آموزشی کشور کمترین کاری است که دولت می تواند انجام دهد، اما با کمال تأسف سپردن امور به دست مسؤولان بی کفایت از یک سو و  کالایی شدن آموزش و بی عدالتی آموزشی از سوى دیگر که نتایج آن در کنکور امسال نیز به وضوح نشان داده شد و در عین حال اعمال محدودیت‌های گوناگون بر معلمان معترض و صدور احکام حبس و محرومیت از تدریس و بازنشستگی‌های اجباری و ... این کمترین انتظار را نیز عملاً منتفی ساخته است. 

نتیجه مجموعه عوامل فوق تنزل کیفیت آموزشی، افت فاحش تحصیلی، تشدید نابرابری آموزشی، ناامیدی و بی انگیزگی معلمان و نهایتاً محروم شدن هرچه بیشتر کشور از نسلی توانمند، تربیت شده و با انگیزه است.