شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#مهلت#جدید#رئیس جمهور جدید

هفت روز مهلت می‌دهیم/ دود سفید باید خارج شود

هفت روز مهلت می‌دهیم/ دود سفید باید خارج شود

مهر نوشت: رئیس پارلمان لبنان از تعیین تکلیف انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور تا پایان سپتامبر خبر داد.

به نقل از القدس العربی، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به موضع گیری درباره انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور پرداخت.

وی اعلام کرد: ۷ روز فرصت مذاکره به جریانات سیاسی می‌دهیم و بعد از آن نتیجه مذاکرات هرچه باشد جلسات مجلس را به صورت پیاپی تا انتخاب رئیس جمهور برگزار می‌کنیم. مجلس جلسات متوالی برگزار خواهد کرد تا دود سفید همانطور که در واتیکان رخ می‌دهد خارج شود و رئیس جمهور را انتخاب کنیم. مذاکرات ۷ روزه شاهد دو دوره مذاکره در هر روز خواهد بود و تنها موضوع مذاکرات هم انتخاب رئیس جمهور و نه هیچ چیز دیگر است.

نبیه بری تأکید کرد: از همه بدون استثنا برای شرکت در این مذاکرات دعوت می‌شود. می‌دانیم مجلس به دو جناح تقسیم می‌شود که یکی می‌خواهد اول مذاکره بعد انتخاب رئیس جمهور انجام شود و دیگری می‌خواهد اول رئیس جمهور انتخاب شود بعد مذاکره صورت گیرد. مذاکرات ۷ روزه خواست هر دو جناح را برآورده می‌کند.

وی گفت: دور هم می‌نشینیم و گفتگو می‌کنیم و امور مربوط به انتخاب رئیس جمهور را بررسی خواهیم کرد؛ یا درباره یک نامزد به توافق می رسیم که خیلی عالی است و اگر نشد درباره دو یا بیشتر توافق می‌کنیم و آن وقت به مجلس می‌رویم تا رئیس جمهور را انتخاب کنیم.

رئیس مجلس لبنان تصریح کرد باید در ماه سپتامبر این پرونده را بست و این مسئولیت همه گروههای سیاسی است.

نبیه بری گفت: این آخرین فرصت است که اگر می‌خواهیم که به کشورمان رحم کنیم و بحران ریاست جمهوری را تمام کنیم و رئیس جمهور را انتخاب کنیم، نباید از دست برود.

رئیس پارلمان لبنان بیان کرد که لبنان و لبنانی‌ها تاوان زیادی داده اند.

لازم به ذکر است که از زمان پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون در ۳۱ اکتبر گذشته، لبنان با خلاء رئیس جمهور روبرو است.

310310