شهر خبر

اردوی تیم ملی برای پرسپولیس و یحیی پیش از دیدار آسیایی مشکل‌ساز می‌شود؟

شاید تنها بازیکن ملی پوش و بدون جانشین پرسپولیس، علیرضا بیرانوند باشد چرا که جانشین مطمئنی روی نیمکت سرخ‌پوشان ندارد.

اردوی تیم ملی برای پرسپولیس و یحیی پیش از دیدار آسیایی مشکل‌ساز می‌شود؟

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

بر اساس تصمیم سرمربی تیم ملی و اعلام کادر فنی، ٢۴ بازیکن زیر برای حضور در اردوی پیش‌رو و دو دیدار برابر بلغارستان و آنگولا به تیم ملی دعوت شدند. پرسپولیس و سپاهان با ۵ بازیکن، بیشترین نماینده را در اردوی فعلی تیم ملی دارند.

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد سرلک، وحید امیری و مهدی ترابی ۵ ملی پوش پرسپولیس به شمار می روند که باید در فیفادی به مصاف بلغارستان و آنگولا بروند.

هرچند همه بازیکنان مورد نظر برای پرسپولیس و یحیی گل محمدی اهمیت فراوانی دارد اما سرمربی قرمزها بیشتر از همه نگران مصدومیت یک بازیکن است! پرسپولیس در حال حاضر ۳ مدافع میانی فوق العاده به اسامی مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و گیورگی گئولسیانی را دارد. این نفرات پشت سرخود فرشاد فرجی را می‌بینند که او هم مدافع قابل اعتمادی است و در هر تیم لیگ برتری می‌تواند فیکس بازی کند. اگر روزی مرتضی پورعلی‌گنجی مصدوم شود، گولسیانی می‌تواند در کنار کنعانی‌زادگان به بهترین شکل ممکم جای او را پُر کند.

میلاد سرلک هم هافبک دفاعی مهمی برای پرسپولیس محسوب می شود اما مسعود ریگی در بازی با فولاد خوزستان ثابت کرد هم زوج قابل تکیه‌ای برای شماره ۱۰ پرسپولیس است و هم به واسطه تجربه بالای خودش می تواند به تنهایی بار خط میانی این تیم را در صورت دوری سرلک از ترکیب اصلی به دوش بکشد. وحید امیری کاپیتان و لیدر پرسپولیس است که به عنوان مهاجم سایه عملکرد فوق العاده ای داشته است. شکی در تأثیرگذاری وحید امیری نیست اما یاسین سلمانی و محمد عمری جوان هم نشان داده اند چیزی از ستاره چپ پای پرسپولیس کم ندارند. مهدی ترابی به اعتقاد یحیی گل‌محمدی بهترین بازیکن پرسپولیس و حتی لیگ برتر است اما پشت سر او هم امید عالیشاه، محمد عمری، یاسین سلمانی و حتی وحید امیری حضور دارند.

شاید تنها بازیکن ملی پوش و بدون جانشین پرسپولیس، علیرضا بیرانوند باشد. باشگاه پرسپولیس همچنین در فصل نقل‌وانتقالات به شدت دنبال جذب یک دروازه‌بان زیر ۲۳ سال خارجی بود تا یک نیمکت‌نشین مطمئن برای علیرضا بیرانوند داشته باشد، اما ظاهراً این پروژه نیز بدون نتیجه باقی ماند.

پرسپولیسی‌ها قصد داشتند نهایتاً حدود ۱۰۰ هزار دلار برای جذب دروازه‌بان زیر ۲۳ سال هزینه کنند که با توجه به اتمام زمان نقل‌وانتقالات، دروازه‌بان زیر ۲۳ سال آزاد که شرایط حضور در لیگ ایران را داشته باشد در بازار وجود ندارد و به نظر می‌رسد این پروژه نیز بدون نتیجه رها شده است.

امیررضا رفیعی گلر ذخیره علیرضا بیرانوند است که تجربه بازی در لیگ برتر را در کارنامه ندارد. به همین خاطر باید به یحیی گل‌محمدی حق داد که نگران مصدومیت احتمالی دروازه‌بان ملی پوش خود باشد خاصه آن که پس از اردوی تیم ملی باید در لیگ قهرمانان آسیا و دربی به میدان برود.