شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#ستاره پرسپولیس#قلعه‌نویی

چه کسی جای ستاره پرسپولیس در تیم ملی را می گیرد؟

امیر قلعه‌نویی برای رعایت اصول مربیگری قید حسین کنعانی‌زادگان را زد و حالا برای انتخاب زوج قلب خط دفاعی به دردسر افتاده است!

چه کسی جای ستاره پرسپولیس در تیم ملی را می گیرد؟

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

اگر از تمام اهالی فوتبال کارشناسان مربیان و اهل فن بپرسید که بهترین مدافع میانی حال حاضر ایران کیست؟ در تمام ۵ سال اخیر تنها به یک جواب می‌رسید؛ محمدحسین کنعانی‌زادگان.

کنعانی‌زادگان خیلی زود با پرسپولیس در فوتبال ایران مطرح شد. رباط داد و برای گذراندن خدمت سربازی به ملوان رفت و در بازگشت به پرسپولیس، چون تقاضای بازوبند کاپیتانی داشت (که البته حق او هم بود چرا که در آن مقطع هیچکس در آن تیم پرسپولیس سابقه او را نداشت و البته مربیان حاضر به پذیرش این درخواست نشدند) به استقلال رفت.

کنعانی در بازی اول برای استقلال پنالتی داد و در بازی دوم دوباره ربات پاره کرد و کل فصل شانزدهم را از دست داد. پس از بهبودی هم به پرسپولیس برگشت و با این تیم به تمام افتخارات ممکن رسید. سپس لژیونر شد و حالا این فصل دوباره به لیگ برتر برگشته، و البته که در تمام این سال‌ها مدافع ثابت تیم ملی بود.

کشف کیروش که انصافاً در زمان مصدومیت هم پای کنعانی ایستاد، در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ اشتباهی بزرگ کرد که به قیمت رفتن مرد پرتغالی تمام شد. کنعانی در زمان ویلموتس و اسکوچیچ فیکس تیم ملی ماند و آنقدر بدون جانشین بود که چشم روی تخلفات انضباطی او هم بستند. اما وقتی قرار شد کی روش برای جام جهانی ۲۰۲۲ برگردد، او هم فرصت حضور ثابت در 3 بازی جام جهانی را از دست داد.

با حضور قلعه‌نویی، اولین برخورد با کنعانی بر سر کامنتی بود که او برای کیروش گذاشته بود. وقتی اشتباهات او در فینال جام کافا تکرار شد، دیگر قلعه‌نویی مماشات نکرد و در این اردو کنعانی غایب است.

با توجه به مصدومیت مجید حسینی، حالا فقط مرتضی پورعلی‌گنجی جایگاه ثابتی در قلب خط دفاعی ما دارد. شجاع خلیل‌زاده هم دعوت شد و این فرصتی است برای محمد حسین مرادمند و البته که دردسری برای قلعه‌نویی تا بتواند جانشینی شایسته برای کنعانی پیدا کند، چرا که اگر این اتفاق نیفتد و باز او بدون جانشین باشد، همه می‌دانند چه خواهد شد!