شهر خبر

قلعه‌نویی و توضیح درباره مصاحبه ابهام‌ساز

قلعه‌نویی و توضیح درباره مصاحبه ابهام‌ساز

ورزش سه نوشت: سرمربی تیم ملی درباره مصاحبه دو روز پیش خود در میان خبرنگاران در کمپ تیم ملی توضیحاتی ارائه کرد.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ساعاتی پس از حضور در بلغارستان در گفتگویی درباره آخرین شرایط تیم گفت: به تازگی رسیده‌ایم. در حال انجام اولین تمرین هستیم. خدا را شکر چند لژیونر هم به تیم اضافه شده‌اند و تقریبا تیم ما فردا کامل می‌شود. دو جلسه تمرینی خوب هم در تهران داشتیم. شرایط خوب است.»

سوال بعدی از قلعه نویی درباره تفاوت سطح کیفی فوتبال ایران و کشورهای همسایه و البته عربستان بود و او در واکنش به این سوال و البته پاسخی که دو روز پیش به آن داده بود، گفت:« به هر حال سرمایه‎‌گذاری در ورزش یک بحث زیرساختی است که باید انجام بشود. من در مصاحبه قبلی‌ام هم گفتم اگر عربستان بنزما دارد، ما هم بازیکنان بزرگی داریم. من سطح کیفی را گفتم. منظورم این بود که اگر آنها می‌روند سرمایه گذاری می‌کنند و استعدادهای فوتبال جهان را می‌آورند، ما هم از نظر کیفی در سطح بسیار بالایی هستیم.»

سرمربی تیم ملی در ادامه با نام بردن از بازیکنان ایرانی و تمجید از کیفیت آنها افزود:« شما لژیونرها را ببینید، مهدی طارمی را ببینید، سردار به رم رفته، جهانبخش در هلند است، سامان در انگلیس است، کریمی در ترکیه است، احسان و میلاد در باشگاه‌های یونان هستند. بحث ما بحث زیرساختی است. من روی بحث کیفی بازیکنان صحبت کردم.»

سوال بعدی از قلعه‌نویی درباره تعامل ایران و عربستان برای برگزاری بازی‌های باشگاهی در دو کشور بود و سرمربی تیم ملی با ابراز خشنودی از این موضوع بیان کرد:« من خودم هم آسیب این موضوع را دیده ام. ما ایرانی ها مشکلات خودمان را هم داشتیم و بیشتر ضرر می‌کردیم. جا دارد از آقای تاج و دوستانی که به عربستان رفتند و تعامل کردند، تشکر کنیم. اصلا فوتبال زبان ارتباطات و تعامل است و امیدوارم به روزی برسیم که درباره تمام موارد تعامل داشته باشیم. حالا باب این موضوع از طریق فوتبال باز شده است. به هر حال این نیاز است. خبر خوبی بود. به خصوص اینکه بازیکنان بزرگی به ایران می‌آیند و خیلی از هواداران دوست دارند آنها را از نزدیک ببینند.»

سوال پایانی از قلعه نویی درباره کامل شدن تیم ملی و بازی با بلغارستان بود. او در واکنش به این سوال گفت:«به هر حال این بازی‌ها برای ما خیلی مهم است. حالا برخی دوستان انتقاد می‌کنند ولی ما باید از تمام فرصت‌هایمان استفاده کنیم. بلغارستان هم تیم خوبی است و نتایج خوبی کسب کرده. این بازی البته برای ما مهم تر است. باید شناخت بیشتری از بازیکنان پیدا کنیم. ما نیاز به شناخت داریم و هر اردو تغییراتی ایجاد می کنیم. مثلا این اردو میلاد محمدی، علی کریمی و میلاد سرلک را دعوت کرده‌ایم. شجاع بوده ولی احمد نوراللهی نبوده. به هر حال ما دنبال این هستیم که به شناخت خوبی برسیم.»

257 251