شهر خبر

قلعه‌نویی - کنعانی‌زادگان ؛ نمایش انضباطی یا برخورد تاثیرگذار

امیر قلعه نویی در اقدامی که ستایش اهالی فوتبال را نیز به همراه داشته، کنعانی زادگان را از لیست تیم ملی به واسطه مسائل انضباطی خط زد تا این اقدام تاثیر زیادی هم در آینده تیم ملی و هم این بازیکن داشته باشد.

قلعه‌نویی - کنعانی‌زادگان ؛ نمایش انضباطی یا برخورد تاثیرگذار

 

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

فهرست جدید امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران به جز یکی دو مورد تقریباً قابل پیش‌بینی بود. او در مورد دعوت از دروازه‌بان‌ها، سیدحسین حسینی را به دلایلی مرتبط با تقویت تیم امید کنار گذاشت که این مورد با هماهنگی خود بازیکن و کادر فنی تیم امید صورت گرفت اما مهم‌ترین مورد در این فهرست، خط خوردن حسین کنعانی‌زادگان مدافع آماده این روزهای پرسپولیس بود. از نظر فنی، کنعانی در کنار مرتضی پورعلی‌گنجی و علیرضا بیرانوند (و البته اسماعیلی‌فر و نعمتی) عملکردی بدون نقص را تا اینجای لیگ از خود به نمایش گذاشته‌اند و به طور قطع اگر گل به خودی سروش رفیعی نبود رکورد چهار کلین‌شیت در چهار بازی برای پرسپولیس ثبت می‌شد.

این بار اما امیر قلعه‌نویی تصمیم به خط زدن این بازیکن و کنار گذاشتن او به طور کامل از اردوی تیم ملی گرفته تا (حتی در ظاهر) نشان دهد که مسائل انضباطی برای او و تیمش در اولویت قرار دارد. تصمیم سرمربی تیم ملی در این مقطع، قابل دفاع و قابل تقدیر است.

ارزش‌های فنی هر بازیکن مسلماً باید در نظر گرفته شود اما برای تیم ملی و حتی برای تیم‌های باشگاهی، قرار گرفتن همه بازیکنان در چهارچوب اخلاقی و رعایت اصول انضباطی چه در جریان بازی و تمرین و چه در خارج از مستطیل سبز باید یک اولویت مهم باشد. امیدواریم که این روند برخورد با بی‌انضباطی‌ها ادامه‌دار باشد و بدون تبعیض در مورد همه ستاره‌ها اعمال شود. چنین روندی قطعاً هم به تیم ملی کمک می‌کند و هم به بازیکنان این بینش را می‌دهد که در رقابت‌های بین‌المللی با محرومیت‌های سنگین و عجیب مواجه نشوند.