شهر خبر

یک مهاجم ایرانی- آلمانی جدید / شروع توفانی رقیب بالقوه طارمی و آزمون در بلژیک

عملکرد درخشان یک بازیکن دو ملیتی ایرانی در لیگ بلژیک، توجهات را به او جلب کرده است.

یک دژاگه، قوچان‌نژاد، زندی و قدوس جدید!

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

دنیس اکرت یرای آینزا. این نام مهاجم ایرانی- آلمانی است که در بن متولد شده و حالا 26 ساله است. او پدری ایرانی دارد و مادری آلمانی. اسم و فامیل اکرت انتخاب مادرش است و به همین دلیل از اسامی ایرانی برای او استفاده نشده. این مهاجم فوتبال خود را در آلمان آغاز کرد و یکی از بازیکنان برتر رده‌های پایه این کشور بود. او بعدها برای سلتاویگو در لالیگا، اکسلسیور در لیگ برتر هلند و اینگولشتات در دسته دو آلمان بازی کرد و حالا دومین فصل حضور در رویال یونیون بلژیک را پشت سر می‌گذارد.

نکته جالب درباره اکرت اینکه او پرچم ایران را در پروفایل اینستاگرام خود قرار داده و همین مسئله نشان می‌دهد او بی‌علاقه به سرزمین پدری خود نیست. اکرت در این سال‌ها چندین بار مورد توجه باشگاه‌های ایرانی و بخصوص پرسپولیس هم قرار گرفت اما پاسخ منفی داد تا فوتبال خود را در اروپا دنبال کند. حالا اکرت در بلژیک روزهای درخشانی را سپری می‌کند.

این مهاجم که فصل قبل و با حضور ویکتور بونیفاس، کمتر در خط حمله رویال یونیون مورد استفاده قرار می‌گرفت، حالا به بازیکن ثابت این تیم تبدیل شده و گل‌های حساس و ارزشمندی نیز به ثمر رسانده. او از سایه بونیفاس- مهاجم فعلی بایر لورکوزن – در آمده و همین مسئله برای رویال یونیون به یک توفیق اجباری تبدیل شده. اکرت این فصل را طوفانی آغاز کرده و در چهار بازی لیگ بلژیک، چهار گل زده. دو گل مقابل لوون، یکی برابر اندرلخت و دیگری در جدال با استانداردلیژ.

اکرت به صورت مشترک و بدون احتساب بازی دیشب مقابل آنتورپ، در صدر جدول بهترین گلزن‌ها ایستاده و اتفاقاً همین موضوع هم بهانه‌ای شد تا مورد توجه رسانه‌های ایرانی قرار بگیرد. خبرنگاران یکی دو هفته قبل وقتی از امیر قلعه‌نویی درباره احتمال دعوت از اکرت پرسیدند، او پاسخ عجیبی داد و گفت: «اکرت؟ اولین بار است اسم او را می‌شنوم. چنین بازیکنی را نمی‌شناسم!» سرمربی تیم ملی شاید در آن مقطع نمی‌دانست که می‌تواند بازیکنی دو رگه شبیه به اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد و سامان قدوس را به ترکیب تیم ملی اضافه کند.

بعد از این اظهارنظر، اکرت در دو بازی اروپایی هم برای رویال یونیون به زمین رفت و دو گل حساس نیز به ثمر رساند. تیم بلژیکی در مقدماتی لیگ اروپا و برای صعود به مرحله گروهی مقابل لوگانوی سوئیس قرار گرفت و توانست در دو بازی رفت و برگشت حریف خود را شکست بدهد. بازی رفت با نتیجه دو بر صفر تمام شد که اکرت یکی از گل‌ها را زد و دیدار برگشت هم با تک گل این مهاجم و با نتیجه یک بر صفر به سود رویال یونیون به اتمام رسید.

حالا اکرت در شش بازی لیگ بلژیک و لیگ اروپا شش گل زده و از چهره‌های برتر لیگ‌های اروپایی- به لحاظ آمار- محسوب می‌شود. او حدود یک ماه دیگر در لیگ اروپا باید مقابل لیورپول به میدان برود و قطعاً درخشش در چنین دیداری می‌تواند نام او را بیشتر از اینها مطرح کند. همچنین تولوز فرانسه و لاسک لینز اتریش دیگر رقبای رویال یونیون برای صعود به مرحله حذفی لیگ اروپا هستند.

ایران ورزشی