شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#انتخابات مجلس

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور:

هفته آینده نتایج احراز صلاحیت پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس اعلام می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: در نیمه راه بررسی صلاحیت کسانی که پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند هستیم و امیدوارم تا آخر هفته نتایج اعلام شود.

هفته آینده نتایج احراز صلاحیت پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس اعلام می‌شود
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۱۹:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور، درباره آخرین جزئیات بررسی صلاحیت داوطلبان پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، اسلامی گفت: الان در نیمه راه صلاحیت‌سنجی داوطلبان هستیم. دستگاه‌های اعلامی تا ۲۳ شهریورماه فرصت دارند تا گواهی خود را به ما اعلام کنند. امیدواریم تا هفته آینده این فرآیند به پایان برسد و کلیه نتایج برای ما ارسال شود و به محض آنکه این نتایج ارسال شد، برای آن دسته از متقاضیانی که از این دستگاه‌ها تأییدیه کامل دریافت کنند کد رهگیری صادر و از طریق پیامک برای‌شان ارسال می‌شود که این کد مبنای ورود آنان به ثبت نام نهایی انتخابات در ۲۷ مهرماه تا ۳ آبان ماه خواهد بود که متقاضیان به صورت الکترونیک ثبت‌نام نهایی خودشان را انجام دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: همچنین هیأت‌های اجرایی و نظارتی کار خود را آغاز می‌کنند و بررسی احراز صلاحیت‌ها بعد از پایان تاریخ ثبت‌نام نهایی شروع خواهد شد. هفته‌ گذشته، هفته جاری و هفته آینده جلسات حضوری داریم و دستگاه‌ها مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستند، کار برخی از دستگاه‌ها به انتها رسیده و اعلام کردند تا پایان هفته نتایج را به ما اعلام می‌کنند.

اسلامی گفت: همچنین از ۲۶ شهریور تا ۲۶ مهرماه یعنی یک روز قبل از آغاز شروع ثبت نام نهایی نیز متقاضیان فرصت دارند تا اعتراض خود را ثبت کرده تا به اعتراض آنان رسیدگی شود. همچنین اگر دستگاه‌ها تا هفته آینده نتایج بررسی اعتبارسنجی داوطلبین را به ما تحویل دهند، از نظر وقت و زمان نیز جلو خواهیم افتاد.