شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#مهاجرت#ترفند#خلبانان#برای

ترفند جدید خلبانان برای مهاجرت

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری اظهارکرد: امروز با افرادی تحصیل کرده و حتی خلبان مواجه هستیم که به دنبال دریافت گواهینامه رانندگی پایه یک هستند تا بتوانند مهاجرت کنند.

ترفند جدید خلبانان برای مهاجرت

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

احمدرضا عامری رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری با تاکید بر اینکه درحال‌حاضر ریسک سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل بسیار بالا است، گفت: بیشتر از این که فعالان به دنبال سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل باشند به دنبال فرار از این بخش هستند چراکه حمایتی وجود ندارد به همین دلیل، تعداد ناوگان فعال در یک سال از ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به حدود ۶ هزار دستگاه رسیده‌است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری با اشاره به افزایش درخواست رانندگان پایه یک برای مهاجرت، تاکید کرد: درحال‌حاضر برخی از کشورها به رانندگان در بخش حمل‌ونقل باری هم اقامت و هم حقوق چند هزار دلار پرداخت می‌کند و ما امروز با افرادی تحصیل کرده و حتی خلبان مواجه هستیم که به دنبال دریافت گواهینامه رانندگی پایه یک هستند تا بتوانند از این طریق به آن کشورها مهاجرت کنند. آن کسی که گواهینامه پایه یک داشته باشد می‌تواند راننده اتوبوس و کامیون باشد و فرصت مهاجرت دارد.

عامری با بیان اینکه هر چند تقاضا برای خرید اتوبوس در کشور وجود دارد اما قدرت خرید وجود ندارد از این رو تقاضا چشمگیر نیست و در داخل هم تولیدی نداریم که متقاضی بتواند از خرید داخل استفاده کند، افزود: درحال‌حاضر هیچ برآوردی از قیمت اتوبوس‌های وارداتی نداریم چراکه قیمت آنها دلاری است و نمی‌دانیم در آن زمان نرخ دلار در کشور چقدر است. هنوز هم اتوبوسی وارد نشده و اساسا نمی‌دانیم چه زمانی قرار است این ۵ هزار دستگاه اتوبوس وارد شوند.

وی ادامه داد: در ایران در ساختار حمل‌ونقل جاده‌ای اغلب خود راننده هستند و بافت آن از ابتدا به این شکل بوده و دولت حتی اگر در بحث قطعات به کمک رانندگان بیاید، می‌توان بخشی از ناوگان زمین‌گیر را احیا کرد.