شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر کشور#انفجار معدن

واکنش وزیر کشور به انفجار معدن دامغان؛ غیرمنتظره و غیرقابل پیش‌بینی بود

وزیر کشور با بیان اینکه حادثه معدن دامغان غیرقابل‌ پیش‌بینی بود گفت: امدادگران برای ورود به تونل حجم گاز موجود را از 900 پی.پی.ام به 30 پی.پی.ام کاهش دادند تا امدادرسانی بدون خطر انفجار مجدد انجام شود.

واکنش وزیر کشور به انفجار معدن دامغان؛ غیرمنتظره و غیرقابل پیش‌بینی بود
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۲۲:۳۰
اعتمادآنلاین |

احمد وحیدی ظهر امروز و پس از بازدید میدانی از آخرین وضعیت معدن طزره که دچار ریزش شده است، گفت: جان باختن 6 کارگر معدن طزره دامغان باعث تأسف است.

به گزارش تسنیم، وی به خانواده‌ها و همکاران کارگرهای جان‌باخته ناشی از این حادثه تسلیت گفت و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد این حادثه در زمان تعطیل شدن و خروج کارگران از تونل‌ها رخ داده است.

وزیر کشور با اشاره به چگونگی وقوع این حادثه اضافه کرد: در شرایطی که یک حفره گاز محبوس شده میان لایه‌های سنگی باز شده بود؛ این تونل بر اثر جرقه منفجر شده است.

وحیدی با اشاره به امدادرسانی اصولی و بدون هیجان‌زدگی محبوسان عنوان کرد: بی‌خطرسازی تونل‌ها، اقدام مهمی بود که می‌بایست ابتدا انجام می‌شد که با درایت لازم این مهم انجام شد.

وی با اشاره به غلظت بالای گاز مونواکسید کربن در تونل‌های این معدن، میزان این گاز در ابتدای امدادرسانی را 30 برابر حد مجاز آن اعلام و تصریح کرد: امدادگران برای ورود به تونل حجم گاز موجود را از 900 پی.پی.ام به 30 پی.پی.ام کاهش دادند تا امدادرسانی بدون خطر انفجار مجدد انجام شود.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته، مقررات لازم ایمنی در معدن طزره رعایت شده بود خاطرنشان کرد: حادثه انفجار و ریزش تونل رزمجاه معدن زغال سنگ طزره دامغان اتفاقی غیر منتظره و غیرقابل پیش بینی بوده است.

وحیدی تصریح کرد: البته با توجه به اینکه فعالیت‌های معدنی، دارای زمینه‌های خطر است، با هماهنگی با مسئولان شرکت زغال سنگ البرز شرقی تلاش می‌کنیم شرایط ایمنی را بهبود ببخشیم.

براثر انفجار و ریزش تونل معدن زغالسنگ البرز شرقی در رزمجای طزره، 6 نفر به نام‌های "بهروز افروز" 40 ساله، "قربانعلی کمال" 43 ساله، "حسین غزائیان" 50 ساله، "حمید ایزدی" 48 ساله، "ابوالفضل غنایی" 51 ساله و "محمد نعیمی صفت" 50 ساله جان باختند.

همه جان‌باختگان در این حادثه متاهل بوده و بیش از 20 سال سابقه کار در این معادن را داشتند.صبح امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در محل وقوع این حادثه حاضر شد.