شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عراق#ایران و عراق

وزیر خارجه کویت:

مشکلات مرزی با ایران و عراق برای رهبری سیاسی ما مهم است؛ حل آن ضرورت دارد

وزیر خارجه کویت حل مسائل مرزی با ایران و عراق را یکی از اهداف چهارگانه وزارت خارجه کویت دانست و بر ضرورت حل‌وفصل این امر تاکید کرد.

مشکلات مرزی با ایران و عراق برای رهبری سیاسی ما مهم است؛ حل آن ضرورت دارد
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۱۲:۴۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت در گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه کویتی «الرأی» در خصوص مسائل مختلفی که دستگاه دیپلماسی این کشور با آن مواجه است، از جمله پرونده‌های اصلی روز میز وزارت خارجه این کشور و میزان آمادگی آن برای تحرکات بین‌المللی و تغییراتی که جهان شاهد آن است، توضیح داد.

به گزارش فارس، وی در پاسخ به این سوال که پرونده‌های اصلی روی میز وزارت خارجه گفت: ما در سیاست خارجی خود چهار هدف داریم که روزانه روی آن کار می‌کنیم، هدف اول تامین امنیت کویت که هدفی والاست. هدف دوم تلاش برای تامین ثبات در منطقه است. ما به عنوان کشور کوچکی که در این منطقه زندگی می کنیم، امنیت و ثبات منطقه برای ما به میزان زیادی اهمیت دارد. هدف سوم ما حل مشکلات مرزی با همسایگانمان بویژه ایران و عراق است. این دو پرونده برای رهبری سیاسی ما از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا یکی از ارکان حسن همجواری حل مشکلات باقی مانده است و ما با عراق و ایران در تلاشیم تا مسائل مرزی خود را حل‌و‌فصل کنیم.

وزیر خارجه کویت، هدف چهارم را تقویت روابط و ائتلاف با کشورهای جهان و تحکیم دوستی‌ها و ائتلاف‌ها دانست.