شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#الجزایر#مقامات

سیل در الجزایر جان ۴ تن را گرفت

سیل در الجزایر جان ۴ تن را گرفت

ایسنا به نقل از آناتولی نوشت: مقامات محلی الجزایر روز گذشته (یکشنبه) اعلام کردند که دست‌کم چهار نفر بر اثر وقوع سیل ناگهانی در این کشور جان خود را از دست دادند.

مقامات محلی اعلام کردند که در پی آبگرفتگی یک خودرو در شهر «الدالیه» واقع در استان «تلمسان»، چهار نفر جان خود را از دست دادند.

امدادگران همچنین در جست‌وجوی پنج نفر دیگری هستند که در استان «البیضِ» الجزایر مفقود شده‌اند.

در روزهای اخیر بارندگی‌های شدیدی که باعث وقوع سیل شده بیشتر در مناطق غربی الجزایر گزارش شده است.

عوامل متعددی در جاری شدن سیل نقش دارند اما گرم‌تر شدن اتمسفر به دلیل تغییر اقلیم که بشر عامل آن است، احتمال وقوع بارندگی‌های سیل آسا را بیشتر کرده است.

دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.

با گرمتر شدن هوا، رطوبت بیشتری در اتمسفر ذخیره می‌شود که بارندگی شدیدتر در مدت زمان کوتاه‌تر و گاه در ناحیه‌ای محدود را به دنبال دارد.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر، شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

هشت سال گذشته داغ‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریبا به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.

کارشناسان می‌گویند: امسال ما شاهد رکوردشکنی دما در سراسر جهان بوده‌ایم زیرا تغییرات آب و هوایی همچنان تأثیرات قابل توجه خود را در نقاط مختلف دنیا برجای می‌گذارد.

۴۷۲۳۶