شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#رئیسی

هم‌میهن بررسی کرد:

مقایسه عملکرد دو سال ابتدایی دولت‌های یازدهم و سیزدهم؛ روحانی توانست،‌ رئیسی نتوانست! + اینفوگرافیک

روزنامه هم میهن نوشت: با وجود آنکه حسن روحانی وعده نصف شدن تورم را نداده بود اما در دو سال اول توانست تورم را از نصف هم کمتر کند.

مقایسه عملکرد دو سال ابتدایی دولت‌های یازدهم و سیزدهم؛ روحانی توانست،‌ رئیسی نتوانست! + اینفوگرافیک
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۲۰:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه هم میهن به مقایسه عملکرد اقتصادی دولت روحانی و رییسی در دو سال ابتدایی دولت‌هایشان پرداخته است.

به گزارش هم میهن، در بخشی از این گزارش آمده است: با وجود آنکه حسن روحانی وعده نصف شدن تورم را نداده بود اما در دو سال اول توانست تورم را از نصف هم کمتر کند. نرخ تورم سالانه در زمان استقرار دولت روحانی 39 درصد بود اما دولت یازدهم توانست این عدد را در تیر 1394 به 6/15 درصد برساند. یعنی نرخ تورم 4/23 واحد درصد در طول دو سال کم شد. ابراهیم رئیسی در زمان استقرار دولت سیزدهم، تورم را 2/43 درصد تحویل گرفت اما در تیر 1402 یعنی دو سال پس از استقرار آن را به 5/47 درصد رساند. یعنی نه‌تنها نتوانست به فوریت تورم را نصف کند بلکه از عددی که تحویل گرفته بود هم تورم بیشتری به بار آورد.

هم میهن همچنین نوشته است: تورم نقطه به نقطه نیز وضعیت مشابهی داشته است. در زمان استقرار دولت روحانی تورم نقطه به نقطه 1/43درصد بوده، ولی در تیر 1394 تورم نقطه به نقطه به 2/14 درصد رسید؛ یعنی یک‌سوم شد. تورم نقطه به نقطه در زمان استقرار دولت رئیسی 2/43 درصد بوده، ولی در تیر 1402 به 4/39 درصد رسید که فقط 8/3 واحد درصد کاهش یافته است.

مقایسه عملکرد رییسی و روحانی