شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ایران خودرو#جدید

رونمایی از فرزند جدید ایران خودرو / با او بیشتر آشنا شوید

رونمایی از فرزند جدید ایران خودرو / با او بیشتر آشنا شوید

نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ امسال میزبان تعداد زیادی از خودروهای جدید بود و گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این دوره با نمایش ری را، محصولی جدید را رونمایی کرد.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد که از ۹ تا ۱۲ شهریور از ساعت ۱۷ الی ۲۲ پذیرای علاقه مندان به حوزه خودرو بود امسال میزبان نخستین کراس اوور ملی ایران خودرو بود. این نمایشگاه که یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت خودرو کشور است با استقبال تولید کنندگان و خودروسازان بخش خصوصی و دولتی مواجه شد و گروه صنعتی ایران خودرو نیز از کراس اوور جدید ری را رونمایی کرد.

کراس اوور ری را ایران خودرو

مشخصات فنی ری را

کراس اوور ری از پیشرانه جدید ۱.۶۵ لیتری توربوشارژر EFP گروه صنعتی ایران خودرو بهره می‌برد که با محصول جدید دنا پلاس جوانان مشترک است. این پیشرانه توان تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی DAE هم توان را به چرخ های جلوی این خودرو انتقال می‌دهد. به صورت رسمی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلیومتر ری را معادل ۱۰/۴ ثانیه اعلام شده است و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در شرایط بهینه ۷/۳ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

این خودرو دارای ابعاد طول ۴۳۳۴ میلی‌متر، عرض ۲۰۷۷ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۳۸ میلی‌متر است. این ابعاد نشان می‌دهند که ری یک خودروی نسبتاً کوچک و جمع و جور است که برای مسائل شهری و پارک کردن آسان مناسب است.

همچنین، فضای صندوق بار این خودرو با حجم ۴۱۰ لیتر نیز کاملاً مناسب برای جابجایی بارهای مختلف می‌باشد. این ابعاد و فضای صندوق بار می‌توانند نیازهای روزمره کاربران را به تامین کنند.

ظرفیت باک سوخت این خودرو ۵۰ لیتر است. وزن خالص این خودرو نیز ۱۴۲۵ کیلوگرم اعلام شده است.

نمای جانبی ری را ایران خودرو

امکانات ایمنی و رفاهی

ری به عنوان یک خودروی جدید از امکانات ایمنی و رفاهی تقریبا برخوردار است. این امکانات شامل ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و کشش، چهار عدد ایربگ، آی کانکت، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، سنسور پارک جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها، مانیتور و کلاستر یکپارچه، صندلی‌های برقی جلو، گرمکن جلو، چراغ گردش، فرمان برقی، نورپردازی کابین، سانروف، کروز کنترل، درب صندوق برقی به همراه حسگر حرکتی پا، ۹ عدد اسپیکر و موارد دیگر می‌باشند. این امکانات به کاربران احساس ایمنی و رفاهی بیشتری در سفرهای خود با این خودرو می‌دهند.