شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مسکن#اوکراین

از اثر جنگ اوکراین بر وضعیت ثروتمندان تا گرانی مسکن در آمریکا

از اثر جنگ اوکراین بر وضعیت ثروتمندان تا گرانی مسکن در آمریکا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۱۲ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

یکی از ثروتمندترین اشخاص روسیه، آندری ملنیچنکو، می‌گوید که جنگ اوکراین، اورا به یک شخص طرد شده تبدیل کرده است. ملنیچنکو اکنون در امارات متحده عربی زندگی می‌کند جایی که قایق موتوری ۳۰۰ میلیون دلاری او لنگر انداخته است. قایق موتوری ۵۷۸ میلیون دلاری او اندکی پس از تحریم شدنش توسط مقامات ایتالیایی توقیف شد. او در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز، تاثیرات تهاجم روسیه به اوکراین را بر زندگی شخصی‌اش توضیح داد و هر دو طرف جنگ را محکوم کرد.

 

یک شاخص جدید از بودجه خانوار از شرکت Primerica، که یک شرکت خدمات مالی است، نشان داد که قدرت خرید خانوارهایی با در آمد متوسط که در سال بین ۳۰۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰ دلار درآمد دارند، در ماه جولای به ۹۷.۵ درصد افزایش یافت. این شاخص در ماه قبل ۹۷ درصد بوده است.با این حال این میزان همچنان پایین تر از خط پایه ۱۰۰ درصدی شاخص است که در ژانویه ۲۰۱۹ رخ داد.

Financial Times 3 September(Edited)

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش بین‌الملل و اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

بنیاد نوبل روز شنبه تصمیم خود را در خصوص دعوت از سفرای روسیه و بلاروس برای مراسم جایزه نوبل امسال در استکهلم، تغییر داد. این بنیاد روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم بنیاد نوبل برای دعوت از همه سفرا طبق سال‌های گذشته، واکنش‌های شدیدی را به همراه داشته است.» سال گذشته روسیه و بلاروس به دلیل جنگ در اوکراین از شرکت در این مراسم منع شدند، در حالی که ایران نیز به دلیل آنچه که این بنیاد با عنوان موقعیت جدی و حساس از آن یاد کرد، از حضور در این مراسم محروم شد.

 

بودجه کم، نرخ تورم بالا و قیمت‌های سرسام آور، بازار مسکن را با مشکل روبه رو کرده است. صاحبان خانه شاهد افزایش ارزش سهام بودند اما شکارچیان مسکن برای ورود به بازار با مشکل مواجه شده‌اند. خرید سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات در سه ماهه دوم نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است. درحال‌حاضر زمان سختی برای حرکت در بازار مسکن در ایالات متحده است.

The New York Times 3 September

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی نسخه امروز خود اعلام کرد:

 

خریداران خانه در برخی شهرهای امریکا چاره‌ای جز خرید خانه‌های میلیون دلاری ندارند، زیرا قیمت‌ها در حال نزدیک شدن به بالاترین حد خود هستند. شرکت Redfin که یک شرکت املاک امریکایی است، بررسی کرد که اکنون ۸.۲ درصد از خانه‌ها در ایالات متحده ارزش ۷ رقمی دارند. یک گزارش جداگانه از Lending Tree که یک بازار وام آنلاین است نشان می‌دهد که کالیفرنیا دارای سهم بیشتری از خانه‌های میلیون دلاری است.

 

میلیاردرها می‌خواند شهری جدید در حومه کالیفرنیا بسازند اما باید ابتدا رای دهندگان را متقاعد کنند. میلیاردرهای دره سیلیکون کالیفرنیا که پشت خرید زمین ۸۰۰ میلیون دلاری در شمال کالیفرنیا هستند، در نهایت جزییاتی از برنامه خود برای ساخت یک شهر جدید در این منطقه را منتشر کردند اما هنوز باید بتوانند نظر رای دهندگان و رهبران محلی را جلب کنند.

The Washington Post 3 September