شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزارت#وزارت دفاع

رصد ۹ ساله جاسوس موساد از سوی ایران /قطعات آلوده قرار بوده در زمان بندی مشخص منفجر شده و موشک ها را دچار اختلال کنند

رصد ۹ ساله جاسوس موساد از سوی ایران /قطعات آلوده قرار بوده در زمان بندی مشخص منفجر شده و موشک ها را دچار اختلال کنند

خبرگزاری تسنیم جزئیات جدیدی از پروژه کشف و رصد خرابکاری موساد در وزارت دفاع و جاسوس این پروژه را منتشر کرد.

صداوسیمای جمهوری اسلامی در گزارشی با حضور سردار فرحی جانشین وزیر دفاع، جزئیات بیشتری از را منتشر کرد.

در این گزارش گفته شد که ماجرای شروع این خرابکاری به سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد که در جریان آن، یک جاسوس (ج.الف) به سه نفر در اروپا و آسیا وصل می‌شود.

در آن مقطع یکی از تیم‌های جاسوسی در صنایع دفاعی ضربه می‌خورد و همه‌شان بازداشت می‌شوند و اعتراف می‌کنند که دشمن به شدت دنبال اطلاعات از قطعاتی مثل کانکتورها است.

کارشناسان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع همه را زیر نظر گرفتند و روی آنها سوار شدند ولی موساد نمیدانست که همه طرح ریزی‌هایشان رصد می‌شود.

جاسوسِ تحت نظر، در زمان بندی‌های مختلف، افراد مورد نظر دیگری را ملاقات می‌کرد و از بازار قطعات چند کشور اروپایی و آسیایی بازدید کردند و با برخی وارد مذاکره شدند.

به آنها دستور داده شده بود تا شرکتی در خارج از کشور با پوشش دور زدن تحریمها تاسیس کنند و بگویند که قطعات باید از طریق این شرکت از چند کشور تهیه شود تا به اصطلاح تحریم را دور بزند.

۴ سال بعد در سال ۹۷، هزاران کانکتور با شیوه‌های مختلف وارد شد که شامل کانکتورهای ۳۲ پین و ۱۰ پین جنگی کاپلاژی میشد که در صنعت هوافضا کارایی بسیاری دارند.

این قطعات طوری آلوده شده بودند که در زمان بندی‌های مشخص منفجر شده و ارتباط قطعات و کابل‌های داخل موشک را قطع کند و در این صورت موشک دچار اختلال شدید می‌شد.

۲۷۲۷