شهر خبر

روایت روزنامه دولت از اتهامات جواد روحی: جرمش رقصیدن در خیابان نبود، به آتش زدن قرآن اقرار کرده بود

روزنامه ایران نوشت: در پی فوت جواد روحی در زندان، ادعای دروغ و عجیبی در فضای مجازی مطرح شد که این فرد سال گذشته در جریان اغتشاشات به جرم رقصیدن در خیابان بازداشت و محاکمه شده است.

روایت روزنامه دولت از اتهامات جواد روحی: جرمش رقصیدن در خیابان نبود، به آتش زدن قرآن اقرار کرده بود
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۷:۴۰:۳۴
اعتمادآنلاین |

روزنامه دولت درگذشت جواد روحی، معترض زندانی در زندان نوشهر را روایت کرده است. 

به گزارش ایران، در پی فوت جواد روحی در زندان، ادعای دروغ و عجیبی در فضای مجازی مطرح شد که این فرد سال گذشته در جریان اغتشاشات به جرم رقصیدن در خیابان بازداشت و محاکمه شده است و سپس با همین عنوان اتهامی به اعدام محکوم شده است. این درحالی است که بررسی پرونده روحی نشان می‌دهد براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری، اتهامات متهم دایر است بر: افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احتراق و تخریب اموال به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال و تأسیسات مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور و ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش. وی در حمله به اماکن دولتی، نظامی، بانک‌ها و شهرداری حضور داشته و به اتفاق چند نفر وارد مقر راهنمایی‌ورانندگی در مرکز شهر شده و لوازم موجود در آن را به بیرون پرتاب و سپس به این موضوع که مقر را تخریب و به آتش کشیده، اقرار کرده است. همچنین در جلسه دادگاه درمورد به آتش کشیدن قرآن کریم اقرار صریح داشته است. 

این روزنامه سپس نوشته است: به گفته دادستان نوشهر مرحوم جواد روحی از امکان ملاقات حضوری با خانواده و تماس تلفنی در طول مدت محکومیت برخوردار بوده و این امکان به صورت مستمر برای او فراهم بوده است و کمتر از ۲۴ ساعت قبل از اینکه تشنج کند و از دنیا برود هم با پدر و مادرش به صورت حضوری در زندان نوشهر ملاقات کرده است. وی در همین روز با عموی خود نیز ملاقات کابینی داشته است.