شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#جدید#ابلاغ#ضوابط#جدید#سکوهای#انتشار#آگهی#مسکن

ابلاغ ضوابط جدید به سکوهای انتشار آگهی مسکن

ابلاغ ضوابط جدید به سکوهای انتشار آگهی مسکن

مشاور وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ ضوابط انتشار آگهی توسط اپلیکیشن‌های املاک از جمله دیوار و شیپور خبر داد و گفت: برخی از آگهی‌های مسکن وجود خارجی ندارند.

سید جواد سادات فیرزنی درباره انتشار آگهی‌های فروش و اجاره مسکن در سکوهای اینترنتی نظیر شیپور و دیوار اظهار کرد: برخی از آگهی‌های منتشر شده در حوزه مسکن وجود خارجی ندارند، برخی دیگر نیز مربوط به مساکن حمایتی و طرح‌های دولتی هستند که فروش و واگذاری آنها غیرقانونی است. برخی نیز مربوط به پیش فروش مسکن هستند که در صورت انتشار نیاز به استعلام مجوز راه و شهرسازی است.

وی افزود: بیشتر این آگهی‌ها توسط واسطه‌ها منتشر می‌شوند که موجب سرگردانی مردم به‌ویژه در فصل اجاره می‌شود. قیمت‌سازی بر اساس آگهی‌های غیر واقعی و دامن زدن به التهاب بازار از دیگر مواردی است که اثر افزایشی آن بر بازار ملموس است.

وی تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر جلساتی با سکوهای منتشرکننده آگهی‌های مسکن برگزار شد تا درخصوص عدم درج آگهی‌های نادرست، مبهم و یا خلاف قانون تصمیم گیری شود.از مشکلات مربوط به آگهی‌ها مشخص نبودن موجودیت یا ملک آگهی شده، درج و انتشار آگهی مسکن طرح‌های حمایتی دولت که خلاف قانون است و یا آگهی‌های مربوط به پیش‌فروش مسکن که باید مجوزهای از وزارت راه و شهرسازی داشته باشند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همین جلسات سکوها پیشنهاد دادند دسترسی آنها جهت استعلام موجودیت ملک و مالک ملک برقرار شود.

وی یادآور شد: در ششمین جلسه شورای‌عالی مسکن موضوع الزام به ساماندهی آگهی‌های حوزه مسکن از سوی رئیس‌جمهوری مطرح شد و بر اساس دستور رئیس جمهور، بررسی و تصمیم‌گیری در این خصوص به شکل مشترک توسط وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی باید انجام شود.