شهر خبر

کنعانی‌زادگان باید تاوان اشتباهش را بدهد!

پیشکسوت تیم ملی گفت: بهترین و تأثیرگذارترین بازیکنِ بی‌نظم هم باید کنار گذاشته شود تا بازیکن محوری در تیم ملی از بین برود.

کنعانی‌زادگان باید تاوان اشتباهش را بدهد!

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

ابراهیم قاسمپور در خصوص فهرست ٢۴ نفره دعوت شده به تیم ملی فوتبال ایران از سوی امیر قلعه‌نویی اظهار داشت: هر سرمربی بر مبنای تفکرات، سلیقه و تاکتیک مدنظرش از بازیکنانی که بتوانند اهداف او را در زمین پیاده کنند دعوت می‌کند. بعضاً یک تا دو بازیکن هستند که شاید حضورشان در آن فهرست لازم باشد ولی باز هم این سرمربی است که اشراف کامل به تمامی مسائل دارد و دستیاران او بازی‌های یکایک بازیکنان را زیر نظر دارند و با گزارش‌هایی که به سرمربی می‌دهند، او فهرست نهایی او را مشخص می‌کند. به نظرم لازم است به فهرستی که امیر قلعه‌نویی داده احترام گذاشت.

وی در مورد دعوت نشدن چهار بازیکن زیر ۲۳ سال و حضور آنها در تیم ملی امید عنوان کرد: تیم ملی حق دارد تا بهترین نفرات را در اختیار بگیرد ولی فرصت دادن به بازیکنان زیر ۲۳ سال برای کمک به تیم امید نشان از تعامل بسیار خوب سرمربیان تیم بزرگسال و تیم امید دارد. اللهیار صیادمنش، سامان فلاح، محمد امین حزباوی و یاسین سلمانی در تیم امید محک می‌خورند و شرایط بهتر از گذشته شده چون همواره تیم ملی زیر ۲۳ سال در بزنگاه‌ها تعدادی از نفرات کلیدی خود را از دست می‌داد. حضور این چهار بازیکن به تیم امید در مسیر صعود به المپیک و کسب نتایج خوب در این مسیر مهم کمک می‌کند. ضمن اینکه اگر به بازی‌های آسیایی هم اعزام شوند قطعاً به این تیم کمک زیادی می‌کنند.

پیشکسوت تیم ملی درباره دعوت نشدن سردار آزمون و محمدحسین کنعانی‌زادگان تصریح کرد: آزمون بازیکن گمنامی برای کادرفنی تیم ملی نیست و شناخت کافی از توانایی‌های فنی این بازیکن وجود دارد. اگر دعوت نشدن وی به دلیل مصدومیت بوده که تصمیم کاملاً درست و معقولی است اما اگر این مهاجم مصدوم نبوده و تنها به خاطر انتقال از بایرلورکوزن آلمان و به رم ایتالیا این دعوت انجام نشده کار به جایی نبوده است. درباره کنعان‌زادگان معتقدم او در گذشته هم اتفاقاتی را رقم زد که می‌شد در آن برهه هم دعوت نشود. این بار هم او در بازی با ازبکستان که جنبه تدارکاتی داشت اشتباهی کرد که باعث شد تا داور از کارت قرمز استفاده کند. به طور کلی بازیکنانی در تیم‌های ملی و حتی باشگاهی باید تابع مقرراتی باشند. به خصوص در تیم ملی که اعتبار و شخصیت یک کشور را نشان می‌دهد نباید شاهد رفتار ناشایستی از هیچ‌یک از ملی‌پوشان بود. نظم در تیم ملی حرف اول را می‌زند و بهترین و تأثیرگذارترین بازیکن هم باید کنار گذاشته شود تا بازیکن محوری از بین برود.

قاسمپور در خصوص بازی‌های دوستانه برابر بلغارستان و آنگولا گفت: یک زمانی بلغارستان که از بلوک شرق بود خیلی فاصله‌ای با بلوک غربی نداشت ولی الان جزو تیم‌های درجه سه اروپا محسوب می‌شود و آنگولا هم در قاره آفریقا یکی از تیم‌های معمولی شمرده می‌شود ولی بازی با این دو تیم بهتر از دیدار با سوریه، امارات یا مالدیو است. تیم ملی اگر می‌خواهد کیفیت بالاتری پیدا کند باید همانند عربستان، قطر، ژاپن و کره‌جنوبی با تیم‌های طراز اول جهان بازی دوستانه برگزار کند تا سطح کیفی بالاتری داشته باشد. شاید بازی با چنین تیم‌هایی هزینه بالایی بطلبد ولی ما که مدعی تیم اول آسیا بودن داریم باید در این سطح هم ظاهر شویم.