شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#زائرین اربعین#اینترنت

اینترنت زائرین اربعین رایگان است؟

اینترنت زائرین اربعین رایگان است؟

قبل از آغاز مراسم راهپیمایی اربعین، مسئولان ارتباطی کشور مانند سال گذشته از رایگان بودن اینترنت و بعضی خدمات ارتباطی برای زائرین ایرانی خبر دادند.

به گزارش «تیتر کوتاه»، پیش از آغاز این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفته بود که « در جلسه با وزیر ارتباطات عراق توافق‌هایی برای ارائه خدمات بهتر، از جمله تامین وای فای رایگان در برخی نقاط و تعریف بسته‌های رومینگ بهتر برای زائران اربعین صورت گرفت. وزارت ارتباطات عراق قرار است در طول مسیر پیاده روی نقاطی را روی وای فای، رایگان در اختیار زوار قرار دهد. مجموعه‌ای از این اقدامات را در نظر گرفته‌ایم که در آینده نزدیک به زائرین عزیز اعلام خواهیم کرد.

به گفته عیسی زارع‌پور« در ایران همکاران ما تا نقاط مرزی، اقدامات بسیار گسترده‌ای را با استقرار سایت‌های سیار انجام داده‌اند و بتوانیم قبل از ورود به خاک عراق در مسیرها و مرزهایی که اعلام خواهد شد، مانند همیشه ارتباطات با کیفیتی را به مردم عزیز ارائه دهیم.»

اما پیام‌ها متعددی از سوی مخاطبان «تیترکوتاه» دریافت شده است که از رایگان نبودن اینترنت برای زائرین ایرانی خارج از مرز ایران حکایت دارد.

یکی از مخاطبان ما در پبام خود اظهر کرد که « با اینکه اعلام شده بود دولت عراق اینترنت رایگان به زائران با قابلیت تماس می‌دهد؛ ولی در مرز بخش عراقی با قیمت ۱۰۰ هزار تومان یا ۳ هزار دینار برای ۳ گیگابایت اینترنت با مهلت استفاده یک هفته ارائه می‌شود.»

پیگیری‌های خبرنگار ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد که تمامی اینترنت در مرز ایران برای زائران رایگان است و اگر زوار قبل از آغاز راهپیمایی خود اقدام به دریافت سیم‌کارت ویژه اربعین کرده باشند، اینترنت زوار ایرانی در مرز عراق نیز رایگان خواهد بود.

علاوه‌بر این؛ گفته می‌شود که وزارت ارتباطات عراق نیز اینترنت وای‌فای رایگان در اختیار زائرین قرار داده است که هم اکنون در بخش‌هایی از مرز عراق در دسترس کاربران و زوار قرار دارد.