شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#جدید

باز هم باشگاه استقلال جریمه شد! / آمانوف همچنان بر علیه آبی ها

داستان محرومیت‌های بین‌المللی استقلال همچنان ادامه دارد و نقش اول داستان جدید عزیزبک آمانوف است.

باز هم باشگاه استقلال جریمه شد! / آمانوف همچنان بر علیه آبی ها

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

در حالی که باشگاه استقلال چندی قبل بالاخره توانست پرونده آندره آ استراماچونی را پس از بالغ بر سه سال ببندد و البته متاسفانه  از حضور در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هم محروم شود، حالا به نظر می‌رسد دردسرهای تازه‌ای انتظار آبی پوشان را می‌کشد چون عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی فصل قبل آبی‌ها بر خلاف ادعای مدیران اسبق باشگاه توانست حرف خود را در فیفا به کرسی بنشاند و علیه باشگاه استقلال حکمی به ارزش ۵۱۲ هزار دلار بگیرد! حکمی که هنوز قطعی نشده اما میتواند در صورت تایید مجدد یک مشکل بزرگ دیگر هم بر گرفتاری‌های مالی استقلال اضافه کند.

هنگامی که آندره استراماچونی از استقلال شکایت کرد، مدعی شد علاوه بر دریافت مطالبات خود، دستمزد وکیلش در این پرونده را هم دریافت خواهد کرد! این دستمزد در قوانین فیفا به عنوان "جریمه وکیل" شناخته می‌شود و بر اساس قانون، طرف بازنده در شکایت‌های مطرح شده نزد کمیته انضباطی فیفا یا دادگاه عالی ورزش علاوه بر پرداخت مطالبات  برنده، باید دستمزد وکیل فرد یا باشگاه فاتح پرونده را هم بپردازد. این قانون از آن جهت گذاشته شده تا طلبکاران حتی بابت ارقام کم هم فرصت شکایت داشته باشند و انگیزه خود را از دست ندهند چون قرار نیست دستمزد وکیلی که می‌گیرند، از حساب خودشان کم شود( البته این نکته را هم فراموش نکنیم که برخی فوتبالیست‌ها و مربیان هنگام شکایت به فیفا با وکیل خود توافق می‌کنند که جدا از مبلغ ثبت شده در قرارداد همکاری فیما بین که یک نسخه از آن هم در اختیار کمیته انضباطی فیفا قرار می‌گیرد و دستمزد ثبت شده برای وکیل در آن قرارداد از طرف بازنده گرفته می‌شود، یک توافق شخصی هم با وکیل می‌کنند که اگر پرونده را ببرد مبلغی نیز به صورت غیر رسمی به او می‌پردازند) حالا در همین رابطه شنیده‌ایم وکیل عزیزبک آمانوف تقاضای دستمزدی ۵۰ هزار دلاری کرده و اگر این رقم درست باشد آنگاه استقلال در صورت باختن پرونده در دادگاه استیناف و قطعی شدن حکم باید علاوه بر اصل مبلغ، جریمه وکیل هافبک ازبکستانی را هم بدهد. به این مورد باید هزینه تقاضای دادرسی مجدد و البته هزینه دادگاه را هم اضافه کرد. هزینه دادرسی مجدد بدون در نظر گرفتن حکم استیناف باید توسط استقلال پرداخت شود اما اگر طرف ایرانی در دادگاه تجدید نظر نیز بازنده شود، آنگاه علاوه بر اصل مبلغ و جریمه وکیل، پرداخت هزینه‌های کل دادرسی این پرونده هم روی دوش استقلال می‌افتد و اگر همه را با هم جمع بزنیم،  چیزی حدود ۵ میلیارد تومان خرج اضافه می‌شود.

تمام روند حقوقی که برایتان شرح دادیم، پیرامون شکایت احتمالی ریکاردو ساپینتو هم لحاظ می‌شود چون هنوز استقلال ۲۰۰ هزار دلار به سرمربی سابق خود بدهکار است. نکته فوق العاده حائز اهمیت اینجاست که پس از قطعی شدن حکم و ابلاغ آن به کمیته اجرایی، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال بسته می‌شود و با توجه به بین المللی بودن این شکایت، تا وقتی استقلال آن را تمام و کمال نپردازد، خبری از باز شدن پنجره نخواهد بود حتی اگر جریمه وکیل را  پرداخت نکنند، او نیز می‌تواند پنجره استقلال را همچنان بسته نگاه دارد.